Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt til smba

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aamino'er,

Jeg har kigget lidt herinde mht. kontrakt til smba, men jeg synes det er en smule overskueligt med alle de tråde....

Derfor opretter jeg denne tråd. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe os :)

Jeg og to andre ønsker at oprette et smba, men vi mangler at få beskrevet de grundlæggende regler i selskabet.. Tænker at man som en billigere løsning kunne benytte sig af en standardkontrakt fra fx http://www.dokumenter.dk/document/63. - bare til at starte med, så senere når vi har penge til det, få en advokat indover..

Hvilke erfaringer har I med dette??

Håber meget I kan hjælpe os, da vi lige nu står helt stille pga. det her problem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:07

Hvorfor ikke vælge www.smba.dk. Der får du rådgivning så billigt, at der kan skiftes et smba for det som det typisk koster at downloade en kontrakt. 

Når I så senere har penge kan i så vælge at få advokaten indover!Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Hej Henrik,

Tak for tippet. Jeg har lige været inde og kigge lidt, og det ser meget fornuftigt ud - De kontakter mig senere idag, så det bliver spændende :)

Skriver når jeg har fået svar fra smba.dk - det kan være der er nogle der kan bruge det til noget.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:03

Har du overvejet at Henriks indlæg måske skal betragtes ironisk.  Det nytter jo ikke noget at få en advokat indover og få beskrevet de grundliggende regler for et selskab hvis I allerede har stiftet selskabet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35

Den fangede jeg ikke lige. Jeg var nok blind af ren glæder over at en ville hjælpe os ;)

Vi har endnu ikke stiftet et smba.

Lige nu har vi et I/S, som vi ønsker at omlægge til et smba.

Jeg skrev herinde i håb om at få noget hjælp, da jeg ikke kender de nøjagtige kræv til et smba.. Jeg har så fået fortalt fra en erhvervsrådgiver, at jeg skulle tage kontakt til en advokat (som ville koster ca. 10.000 kr. for at udarbejde en kontrakt til os, hvilket åbenbart kræves for at stifte et smba-selskab), men dette tænkte jeg kunne gøres billigere, eftersom vi stadig er i opstartsfasen.

Nu har jeg taget kontakt til smba.dk. De virkede som om de kan hjælpe os videre.

Har du evt. nogle råd eller idéer til hva vi skal gøre for at komme videre i processen? - hvis det viser sig at smba.dk heller ikke kan hjællpe os.

Vi vil nemlig meget gerne oprette et smba, fremfor et I/S som vi som sagt sidder i nu..

/Kristoffer

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:57

Først og fremmest skal I jo sikre jer at der ikke er og ikke vil kunne rejses et synspunkt om at der er skattepligtige værdier (goodwill m.v.)  ved jeres interessentskab som kan blive undergivet avancebeskatning ved overdragelsen til SMBA'et . Der siger nogle SMBA udbydere ofte at man bare overdrager aktiviteten til 1 kr. men den hopper Skat ikke på. Alternativet i disse situationer (og efter min opfattelse stort set alle andre) er at lave en skattefri omdannelse til et anpartsselskab.  

Gør op med jer selv hvorfor I vil have et SMBA fremfor et ApS, belys fordele og ulemper og lad her være med kun at fokusere på revisionspligt og indskudskapital.   

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Doesn't matter - har fundet en løsning.

Men tak for hjælpen :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:04

OK - Take the risk !

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05

Hov, min besked kom lige efter din Bent. Det var ikke meningen..

Der er ikke røget penge ind eller ud af vores I/S. Vi ønsker at stifte et smba, da den trejde part i firmaet ikke ønsker at hæfte sig personligt eller solidarisk. Vi havde før tænkt os at udarbejde en kontrrakt indenunder vores nuværende I/S, men fik rådgivning om at det ikke kunne lade sig gøre, og at vi det bedste ville være et smba, da vi ikke har så mange penge at gøre godt med.. - vi kender de typiske enkel, I/S, aps og A/S, men ikke smba...

Men som jeg skrev så har jeg fundet en løsning på det, men takker selvfølgelig alligevel for din tid.

God dag.

/Kristoffer

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14

Mr. Chris:
Den fangede jeg ikke lige. Jeg var nok blind af ren glæder over at en ville hjælpe os ;)

Lad mig slå fast at jeg er enig med Bent i hans synspunkter. Omvendt hvis man alligevel vælger at spare en rådgiver væk (10.000 kr. er meget højt sat) og vælger en løsning med køb af en skabelon, så er det min opfattelse at pengene er lige så godt givet ud på smba.dk, hvor der kan ske den nødvendige tilpasning til netop jeres situation - og det for en pris som er meget lig prisen på standardkontrakter.

At du er bevidst om at du løber en større risiko er jeg ikke i tvivl om, når du selv hentyder til at du på et senere tidspunkt kunne overveje at få en advokat indover. Jeg ville selv have brugt advokaten allerede fra starten. Med et valg mellem at bruge en starndardkontakt og så selv rode med at få den tilpassset i forhold til at få hjælp fra smba.dk - så ville jeg pege på sidstnævnte løsning.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)