Hej: Håber på at i kan give mig gode råd.. Mvh Morten |
hej, vil anbefale seo-lex af thomas rosenstand, så er du godt rustet til at mødes med seo firmaet
vh Tom
Hej: Håber på at i kan give mig gode råd.. Mvh Morten |
hej, vil anbefale seo-lex af thomas rosenstand, så er du godt rustet til at mødes med seo firmaet vh Tom |
Watches inspired by fighter jets
Ok.. nu vil jeg ikke selv igang.. blot vide om der er nogle generelle regelsæt for hvad man må og hvad man ikke må.... inden jeg går igang med at finde et firma til at udføre arbejdet... |
Som sådan er der ingen "regler" men google har dog nogen retningslinjer de gerne vil have man overholder. Tror dog ikke du finder en virksomhed der arbejder direkte imod disse, så det skal du ikke bekymre dig så meget om. Og slet ikke hvis det drejer sig om en side du gerne vil have fjernet. Som jeg hører det ønsker du det man kalder online reputation management til at fjerne negativt indhold om dig eller et firma fra google. Dette er helt lovlig og der findes masser der tilbyder dette. Måden det gøres på er ved at lave seo på andet indhold så det negative skubbes tilbage i søgeresultatet.
|
Hej Morten, Hvis det er et større projekt indenfor søgemaskineoptimering, kan det meget vel være investeringen værd at investere i f.eks. SEO-Lex som foreslået og læse denne, før du hyrer et firma til at hjælpe dig. Det vil gøre dig i stand til at stille nogle ganske fornuftige spørgsmål til firmaet, før du hyrer dem. (Noget der kan være en nyttig hjælp til at finde nogen med kvalifikationerne i orden). Men uanset om du gør det eller ej, er der et par ting, du kan og bør gøre, før du betaler nogen for den slags arbejde. 1) Spørge ind til, hvad de har tænkt sig at gøre. Kan og vil de ikke svare, så skynd dig væk. Det vil som regel antyde ugler i mosen eller bare manglende kompetencer. Kan de ikke svare, så du kan forstå det, så bør du også gå din vej. Du skal ikke forvente eller kræve en detaljeret redegørelse på forhånd, men nogle almene kommentarer om, hvordan de normalt vil gribe en opgave som din an. Det bør ethvert firma med respekt for sig selv kunne fortælle dig på forståeligt dansk. 2) Spørg til referencer. Hvad har de gjort for hvem? Har de erfaring med en opgave, der ligner din? Følg evt. op ved at kontakte nogle af deres referencer for at høre nærmere. Har de kun referencer fra sider, der tilhører dem selv? (Ja, det findes der mange eksempler på i "reference"-siderne i SEO-branchen) Så er det ikke nødvendigvis en katastrofe, men så bør de være ærlige om det på forhånd. De to spørgsmål og tilhørende svar bør give dig bare en lille smule fornemmelse for, om firmaet er værd at hyre. Mht. "online reputation management", som det kaldes, når man bl.a. prøver at skubbe uønskede resultater ned, handler det i grove træk om at optimere flere andre sider bedre end de "dårlige" resultater - og at tage så meget luft ud af de dårlige resultater som muligt. Hvis det drejer sig om dig selv, kan du i høj grad gøre noget ved at sørge for at have profiler på Facebook, Twitter, Google-profil, Amino-profil med fuldt navn etc., da mange af disse sites har potentialet til at få din profilside til at havne højt på søgninger på dit navn. En personlig blog i fuldt navn og/eller en CV-hjemmeside kan også gøre underværker. Meget af det samme gælder et firmanavn, så det handler bare om at komme i gang. Det bliver også lidt billigere for dig, hvis SEO-firmaet har lidt råmateriale at arbejde med i første omgang. |
Frank har svaret rigtig godt på det og som han anbefaler vil SEO-lex gøre dig i stand til at kunne sortere de dårlige fra mængden. Hvis det ikke er noget stort projekt, kan du jo evt. hente light udgaven gratis, da den vil give dig et lille indblik i SEO verdenen.
|
Google optimering (SEO og Google Ads)
Det var da et meget mærkeligt svar at give syntes jeg !!! For det første er det da totalt unødvendig at bruge 1500,- eller hvad seo lex nu koster, hvis du har tænkt dig at hyre et pro firma. Er det ikke ligesom en håndværker der siger til en person der skal have nyt hus, at hvis han skal ud at hyre en anden håndværker til at bygge huset så skal han KØBE din håndværker guide først for at være sikker på et godt resultat Efter min mening er det lidt at sætte konkurrencen i et negativt lys samtidig med man tjener lidt på det. Syntes efterhånden alle SEO firmaer og personer kører med skræmme taktik overfor kunder og hinanden. Efter min mening totalt unødvendigt og små beskidte triks der koster kunden ekstra penge.
Du fortsætter i samme smøre med at råbe alarm hvis reference er for sider de selv ejer. Helt seriøst et resultat er da et resultat uanset hvem der ejer siden. Det virker på mig som om man her prøver at kvæle svage konkurrenter ved at råbe alarm om dette ligegyldige nonsens.
Morten beslut dig for om du selv vil lave det eller om du vil købe dig til det.
Ønsker du at lave det selv har frank nogen gode råd, og i denne forindelse vil seo-lex være en rigtig god ting. Ønsker du at betale dig fra det så er seo-lex spild af penge. Hvis du virkelig gerne vil ruste dig til den store seo verden er den udgivet som en gratis light version.
Uanset hvad så vil profiler på diverse sites som amino, facebook, youtube, twitter osv være guld værd i forbindelse med at rykke en negativ side ned. Som frank også siger vil det sikker spare dig lidt penge hvis du beslutter dig for at betale dig ud af problemet. Om ikke andet er der et ton af viden at hente på amino så du er godt rustet.
|
Ikke overraskende synes jeg ikke, at det var et mærkeligt svar, jeg gav. Hvis man står overfor at skulle investere mange tusinde kroner i SEO, kan en opstartsinvestering på 1.500 kr. godt være pengene værd. Nemlig hvis den sikrer, at man forstår at stille nogle bedre spørgsmål på forhånd og ikke bare skal vælge sin leverandør i blinde. 1.500 kroner er nærmest en dråbe i havet i forhold til udgifter for en SEO-gennemgang af hjemmesiden til 25.000 og faste månedlige udgifter på mange tusinde kroner, hvad mange folk betaler for SEO.
Her har jeg så nok ikke udtrykt mig klart nok. Jeg skriver, at man evt. kan følge op og kontakte nogle af firmaets referencer. Med de næste sætninger om egne sider mente jeg, at man jo ikke kan kontakte SEO-firmaets kunder og tale med dem, hvis referencesiderne er firmaets egne. Derefter skriver jeg "Så er det ikke nødvendigvis en katastrofe, men så bør de være ærlige om det på forhånd.". Meningen var, at man ikke pr. refleks skal diskvalificere dem, men at man helst ikke skal opdage det, når man beder om kontaktinfo. Altså at de firmaer, som prøver at få egne sider til at fremstå som kundesider virker mindre troværdige, mens de firmaer som gerne skriver at de har optimeret deres egne sider til sådan-og-sådan ikke har en troværdighedsproblem.
Jep, herinde findes der ikke så lidt viden i arkiverne, så man kan også lægge ud med at grave her. (Den viden er bare knap så struktureret og let tilgængelig, hvis man er helt ny) |
Citat: Hvis man står overfor at skulle investere mange tusinde kroner i SEO, kan en opstartsinvestering på 1.500 kr. godt være pengene værd. Nemlig hvis den sikrer, at man forstår at stille nogle bedre spørgsmål på forhånd og ikke bare skal vælge sin leverandør i blinde. 1.500 kroner er nærmest en dråbe i havet i forhold til udgifter for en SEO-gennemgang af hjemmesiden til 25.000 og faste månedlige udgifter på mange tusinde kroner, hvad mange folk betaler for SEO. Ja jeg kan godt give dig ret i seo-lex vil ruste dig godt, og være pengene værd hvis man skal købe seo for 25K. Nu er det dog sådan at de fleste ikke bruger så store beløb på seo, og slet ikke nu. Der skal kigges på bogens udgift holdt op mod dine totale seo udgifter. Og smider du 5k efter noget online reputation management via opbygning af diverse profil sider, så er prisen for seo lex pludselig 20% af dine udgifter. Her mener jeg jo så at light versionen og andet gratis på nettet kan ruste en novice mindst lige så godt, hvilket gør seo lex spild af penge i den forbindelse. Du skal dog ikke misforstå mig helt, for i bund og grund er vi enige. Jeg mener bare der er tale om over kill og unødvendge udgifter.
|
Hm, så ender optakten til et godt skænderi alligevel med gruppekram. For jeg indledte min anbefaling af SEO-Lex med at skrive "Hvis det er et større projekt indenfor søgemaskineoptimering", og er budgettet 5K til at få det grimme Ibiza-billede puffet ned på side 2, vil det ganske rigtigt være fjollet at lægge 1.500 kr først, før man hyrer nogen SEO-folk til jobbet. (Her kan man så indskyde en kommentar om, at reputation management kan være meget sværere end folk tror, og at det kan kræve rigtigt mange timers arbejde, hvis en veloptimeret hjemmeside på et populært site skal bankes langt ned i rækkerne). |