Ville du som ejer af en webshop, være interesseret i en systematisk indsamling af dine konkurrenters priser, så du kunne bruge dette i forhold til din egen prissætning?
Et eksempel kunne være, at du har et produkt, og konkurrenten har et magen til.
Du sælger det til 150 kroner - konkurrenten til 145 - men du har ikke opdaget, at han har sænket prisen. Ville det være interessant at få et sådan overblik for dig? Altså en samlet oversigt over prisen pr. produkt hos alle dine konkurrenter, så du kunne matche eller underbyde deres priser?
Det er et koncept, som fungerer helt legitimt i fx. rejsebranchen.
Jeg er helt sikker på, at det er et system, som mange webshop ejere vil have nytte af. Samtidig eksisterer der ligende systemer der er veletableret i forvejen, såsom EDBpriser.dk og alle søster siderne.
Jeg har en ung pige til at tjekke priser på mobiler, taletid og bredbånd hos næsten alle danske teleselskaber dagligt, så jeg kan opdatere priserne på mine hjemmesider. Det koster mig 100 kr. om dagen og så tjekker hun endda også alle mine udgående links, så din service skal være billigere end det
Jeg er helt sikker på, at det er et system, som mange webshop ejere vil have nytte af. Samtidig eksisterer der ligende systemer der er veletableret i forvejen, såsom EDBpriser.dk og alle søster siderne.
Tak for feedback. Og du har ret - til de større varegrupper, der findes der selvfølgelig prisdatabaserne. Jeg har dog lidt udvidede tanker med projektet, som går et pænt stykke forbi det niveau :-)
Jeg har en ung pige til at tjekke priser på mobiler, taletid og bredbånd hos næsten alle danske teleselskaber dagligt, så jeg kan opdatere priserne på mine hjemmesider. Det koster mig 100 kr. om dagen og så tjekker hun endda også alle mine udgående links, så din service skal være billigere end det
Jeg kan lide din tilgangsvinkel :-)... konsistent markedsovervågning! 2000 kr. om måneden er hermed noteret som max ;-) hehe..
Kan du ikke sende mig en PM om projektet eller ringe på 61 28 83 84. Jeg har en leverandørservice, hvor der kunne opstå et smukt samarbejde, hvis du render derhenad som jeg tror....