Jeg står i den uheldige situation at jeg har fået kr. 22000 tilbage i moms, men de er blevet sat ind på en konto der er lukket ( min tidligere nemkomto ) fordi jeg har lukket mit firma. Denne konto er nu hos "en dansk banks" inkassoafdeling, da jeg har gæld til pågældende bank. Jeg undreede mig over at jeg ikke fik en chech fra skat, da min nemkomto var lukket. Jeg undersøgte sagen, var i pågældende bank og spørge - men de kunne ikke se noget, anbefalede at jeg kontaktede inkassoafdelingen da de kunne se at jeg var til inkasso. Skat sagde til mig at de kunne se at min nemkonto var blevet oprettet igen 30/9 (pengene var sendt til udbetaling 16/9 - og mit CVR var ( 4½ måned efter lukning af firma) afmeldt 20/9). Jeg ringer til denne inkassoafd, og får så at vide at de har modtaget beløbet og denne ændring den 30/9 kender de IKKE noget til. Pengene kan ikke udbetales da kontotoen er til inkasso (står også i et brev jeg har modtaget). Jeg har i dag sendt et brev til nemkonto for at få aktindsigt i de ændringer der er sket. Mit problem lige nu er: Jeg er ikke blevet informeret af inkassoafdelingen om at de har modtaget de kr. 22000, ej hellere at de tilsyneladende har oprettet min konto som nemkonto igen. Jeg har haft en revisor som har løjet omkring ( han er fyret fra firmaet nu ) udfærdigelse af momsafregning, årsregnskab, forskudsopgørelse, selvangivelse. Han har hele tiden udskudt møder, og har i telefonen hele tiden givet udtryk for at der var styr på det. Og når man står og skal lukke sit firma og har en masse andre ting at se til, stoler man på det. Han skulle bla også have sørget for at få ændret min firmanemkonto. Pågældende revisorfirma har givet sagen videre til en anden medarbejder, og vi er ved at få styr på det hele - men så kom lige det med kr. 22000 på den forkerte konto. Har revisionsfirmaet et ansvar i dette? Kan denne "danske bank" uden videre oprette en konto igen? og modtage penge på den? Når denne "danske bank" ikke har en modtagerkonto skal de returnere pengene til skat. Når nu mit CVR-nr er afmeldt, så eksistere der vel ikke en nemkomto til CVR.nret? Grunden til at jeg så gerne vil have disse penge, er ikke at jeg vil undrage min gæld til banken, men er de er bedre brugt til at betale privat gæld jeg også har. Had gør jeg? lader revisoren redde det ud, for de har skabt problemet for mig?
|
Hej!
Jeg tror den bliver svær at redde......!
Mener ikke, at din nemkonto slettes automatisk, selvom CVR.nr. er afmeldt.
Det er vel også meget svært at bevise, at det er revisor, der har klokket i det........medmindre du har noget
dokumentation på, at han skulle sørge for diverse ændringer.