|
Køb af .mobi domæne bliver frit for alle i disse dage. Jeg tror bestilling via mobiletelefonen bliver stort, og dermed .mobi bliver et hit. Er der nogle der ser faldgruber eller har anden indspil til den nye .mobi teknologi? |
Nu kan man vel knap sige at det drejer sig om ny teknologi når der kommer et nyt toplevel domæne.
Jeg tvivler personligt på at det bliver en success, men derfor kan man jo godt registrere det.
Jeg tvivler personligt på at det bliver en success, men derfor kan man jo godt registrere det.
Grunden til at jeg tvivler på dets success er simpelthen fordi jeg tror at teknologien overhaler nødvendigheden af et decideret domæne til mobilt content. Om få år det det fuldstændig ligegyldigt om du bruger en browser i mobilen eller din stationære til at se en hjemmeside. Både fordi at mobiltelefoner bliver mere og mere avancerede, men også fordi nye standarder som f.eks. Xhtml m.fl. gør det nemmere at designe sites der kan tilpasses forskellige typer enheder.
Hvis det bliver en realitet vil et tld som .mobi være fuldstændig irrelevant da alle jo bare bruger den almindelige .com/.dk version af siden.
Udover det, er det jo ikke noget problem selv at oprette mobil.mitdomæne.dk til sit mobile content.
Udover det, er det jo ikke noget problem selv at oprette mobil.mitdomæne.dk til sit mobile content.
Claus
Bliv gratis medlem