Jeg takker igen! Så skulle der være styr på momsen.. Men så tænkte jeg på at hvis man har en omsætning på 40.000 og udgifter på 10.000.. Så kan det da ikke betale sig at være momsregistreret? |
hej
Dato: 29-09-2006 08:23:13 Forfatter: AndersMen så tænkte jeg på at hvis man har en omsætning på 40.000 og udgifter på 10.000.. Så kan det da ikke betale sig at være momsregistreret?
eftersom at momsen ikke er noget du skal betale men blot er en "afgift" som du opkræver for staten er det uden betydning for dig.
for dine kunder vil det naturligvis betyde noget da de kun skal betale moms hvis du er momsregistreret, nu ved jeg ikke hvem dine kunder er, men hvis det er B2B, så har moms heller ikke nogen betydning for dine kunder da de ikke skal betale moms.så det er kun hvis du sælger B2C at det betyder noget, og hvis du ikke er momsregistreret behøver du naturligvis heller ikke at lave momsregnskab.sp. er om hvad som er bedst, at slippe for at betale moms (2500kr. i dit eks.(10.000 * 25% i moms)) ell. at slippe for at lave momsregnskab?? det er helt op til dighåber det var til lidt hjælp