Hej alle freelance tøj designere Jeg har haft et indlæg meget lignende det her før, men ville høre jeres mening på en ide. Jeg overvejer at få lavet en hjemmeside, hvor freelance designere kan uploade deres designs til, så virksomheder kan komme og se designs'ne gennem denne side. De vil her kunne se jeres kontakt info, så de kan kontakte jer, hvis de synes om jeres designs. Udover dette vil det være muligt for jer at kunne diskutere den nyeste mode mm. i et forum der bliver oprettet på siden. Hvad synes i om min ide? Mange hilsener Mathias Willard |
Hej Willard,
Min kæreste er tøjdesigner og efter fem år med egen butik (og en partner), vil hun indenfor den næste tid gå freelance. Selvom jeg godt vidste, at hun planlægger at få sit eget website, spurgte jeg hende alligevel om idéen. Hendes svar er dog, som jeg havde forventet. Hun siger, at når en tøjdesigner bruger så meget af sin kreativitet, tid og energi på at udvikle og skabe sit eget brand, sin egen stil, så ville hun personligt aldrig sælge sit tøj fra en hjemmeside, hvor hun ikke har nogen kontrol over, hvordan designet på sitet ser ud. Sagt med andre ord: Hun vil kun sælge sit tøj fra et website, som stilmæssigt harmonerer med hendes stil som tøjdesigner.
Jeg vil umiddelbart også tro, at mange tøjdesignere ville føle, at de udsendte et lidt discount-agtigt signal, hvis de ikke engang havde deres egen hjemmeside. Tror, at dem, der ville være interesserede muligvis ville være tøjdesignere på "hobby-niveau", for nu at sige det lidt groft. Dét behøver der naturligvis ikke være noget i vejen med, men spørgsmålet ville så være på hvilket niveau, at kvaliteten ville befinde sig? Og hvis de rent faktisk var meget dygtige, hvor længe vil der så gå, før de ville forlade din hjemmeside for at sælge deres design fra eget website? Jeg forestiller mig, at der primært ville komme nogle forholdsvis korte kunderelationer ud af det. Måske kunne du udvide konceptet til at omfavne smykkedesignere, m.m.? Dog tvivler jeg stadig på, at du ville få nogle længerevarende kunderelationer. Men hvad ved jeg? Bare nogle tanker.
Mvh
Thomas Thomsen www.tt-tekstforfatter.dk