Jeg er ved at starte en webshop med nogle forskellige produkter.
Skal jeg lave SEO for alle produkterne eller skal jeg vælge nogle enkelte produktgrupper eks. tastaturer, som jeg vælger at sætte alt fouks på?
Grunden til at jeg tænker på dette, at jeg ikke måske ikke tror man kommer højt nok op i søge maskinen på eks. 50 forskellige produkter. Hvorimod hvis man fokuserer på 4 produktgrupper, så kommer man højere op.
Hvad ville i anbefale?
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Det vil typisk være lettere at komme højt op i søgeresultatet på enkelte produkter, da du her ofte er ude i "long tail" søgesætninger. Disse søgeord er også ofte dem der konvertere bedst i forhold til trafikmængden. Men det gælder jo selvfølgelig om at prioritere din tid og dine penge.
Det vil være en god ide at lave en søgeordsanalyse hvor du finder de ord hvor der er mindst konkurrence på. Så kan du senere hen når du har fået en god bunke indgående links kigge på ord der er lidt mere konkurrence på.
Jeg har tænkt mig om 6 mdr ca. at få et firma til at gennemtæve min hjemmeside med en omgang søgemaskineoptimering, da jeg ikke har voldsomt meget forstand på det. Jeg har kun læst en bog om emnet.
Gider i måske fortælle mig hvordan jeg laver en søgeordsanalyse, hvor jeg finder de ting som der er mindst konkurrence på?
Så villeg jeg blive superglad for jeres hjælp :-)
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Det er fint du selv vil i gang med optimeringen, men husk på at hvis du laver fejl nu vil det blive dyrere i sidste ende, når du skal have en anden til at tage over. (Ved selvfølgelig ikke hvor meget du er inde i emnet og hvor meget erfaring du har)
Du kan starte med at tjekke søgeordene her: https://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal