Hej Amino-brugere Vi sidder og arbejder med emnet titler - og hvordan de bruges i virksomhederne. Der har gennem årene været fokus på, at "smartere" titler vandt frem, mens de klassiske forsvandt, at udenlandske fandt vej til danske virksomheder og meget meget mere. Vi vil gerne i ErhvervsBladet.dk høre jeres bud på, hvad man bruger i små og mellemstore virksomheder i dag? Siger man CFO eller økonomidirektør? Siger man sekretær eller personal assistent? Eller noget helt tredje? Og hvad betyder det eksempelvis i forhold til samarbejde med udenlandske virksomheder? Vi håber, I vil komme med et bud (- ved søgning fremgår det, at emnet tidligere har været oppe på Amino, men vi vil gerne høre, hvad der rører sig lige nu) Skriv endelig her - eller til tip@erhvervsbladet.dk Vi bruger udpluk på ErhvervsBladet.dk - både den trykte udgave og nettet - på fredag og vælger derfor ud på torsdag den 22/10 klokken 12. Tusind tak for hjælpen. VH Annette Sand Journalist, ErhvervsBladet.dk |
Jeg tror stadig det er meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Men min erfaring er at jo større firmaet bliver, jo hurtigere går man over til engelske forkortelser, da det derfor bliver nemmere at kommunikere med udlandske virksomheder.
Indenfor salg, hersker der dog engelske titler, især account manager, business manager osv.