Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger I titler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Vi sidder og arbejder med emnet titler - og hvordan de bruges i virksomhederne. Der har gennem årene været fokus på, at "smartere" titler vandt frem, mens de klassiske forsvandt, at udenlandske fandt vej til danske virksomheder og meget meget mere.

Vi vil gerne i ErhvervsBladet.dk høre jeres bud på, hvad man bruger i små og mellemstore virksomheder i dag? Siger man CFO eller økonomidirektør? Siger man sekretær eller personal assistent? Eller noget helt tredje? Og hvad betyder det eksempelvis i forhold til samarbejde med udenlandske virksomheder?

Vi håber, I vil komme med et bud (- ved søgning fremgår det, at emnet tidligere har været oppe på Amino, men vi vil gerne høre, hvad der rører sig lige nu)

Skriv endelig her - eller til tip@erhvervsbladet.dk

Vi bruger udpluk på ErhvervsBladet.dk - både den trykte udgave og nettet - på fredag og vælger derfor ud på torsdag den 22/10 klokken 12.

Tusind tak for hjælpen.

VH Annette Sand

Journalist, ErhvervsBladet.dk

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror stadig det er meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Men min erfaring er at jo større firmaet bliver, jo hurtigere går man over til engelske forkortelser, da det derfor bliver nemmere at kommunikere med udlandske virksomheder.

Indenfor salg, hersker der dog engelske titler, især account manager, business manager osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Hej Annette

Ved henvendelse til personer og virksomheder, vurderer jeg fra gang til gang, hvad og hvordan jeg bruger titler ud fra:

• mit personlige kendskab
  • respekten for personen eller virksomhedens behov for at bruge titler
  • relationer til personen eller virksomheden
  • personen/kundernes omtale af sig selv
  • Min situations- og mavefornemmelse - kan jeg "ruske lidt op" , eller udfordre brug af titler og evt. fordomme om titler (gælder også mig selvWink)

Personligt bruger jeg ikke titler som f.eks.direktør/ejer - det siger mig ikke noget (med mindre det er påkrævet ved udfyldelse af dokumenter). Er situationen og personerne til det, så laver jeg gerne, om mig selv, sjovt med titler i relation til min virksomhed.

Glade efterårshilsner

Sanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)