Jeg er nok der hvor jeg tænker selvstændig og har jo egentlig været med moms nummer siden 2005 og tror på jeg kan, men vi også gerne have en uddannelse at falde tilbage på, men vil ikke stå i butik. Så tænkte mediegrafiker, det lyder super spændende og tror også jeg har flair for det, men igen elev 3 år :D hvis det bare have været 2 år i alt. Men ville jo også være super fedt at lære noget mere :) og noget man også kunne bruge videre hen. Jeg tog jo også butiksuddannelse for at have den med i baghånden da jeg gerne ville vide noget mere om det hele og det har jeg i den grad fået lært der har ingen begrænsninger været for hvad jeg måtte :)
Super fedt logo ellers ;o) Hvad tager i for design af logo, har egentlig aldrig fået et logo jeg har været glad for :) |
Jeg har taget grundforløbet som mediegrafiker (fra KTS), og lige været 3 måneder på praktikplads - hvorefter jeg stoppede. Da jeg ikke har webshop eller noget ved siden af skulle jeg leve af en elevløn - stod med 5000,- efter skat og pension, og det gik desværre ikke, når vi har regninger der skal betales. Mynthe's vuggestueplads i sig selv koster jo 3000 kr.
Men jeg starter så som webintegrator-udd. som læner sig op af mediegrafiker, men som er meget mere web-design end trykte medier. Udover det lærer man nok ikke ligeså meget grafik, men det synes jeg nu også godt jeg kan finde ud af :-) Den tager lidt under 2 år og det er uden praktik. Den tager jeg for at kunne komme ind som e-designer på KEA. En uddannelse som lyder fantastisk! Dog er det et krav med engelsk på niveau C - men det må du næsten ha' når du har taget HHX? du kan evt. læse om den her http://www.kea.dk/uddannelser/designbusiness/
Det var bare et forslag som du måske selv kunne bruge til noget.
Denise