Driver konsulentfirma og overvejer at inddrage min bror til at hjælpe mig med nogen opgaver. Han er udlandsdansker - bror i et arabisk land (udstationeret for et større dansk firma). Mit firma er dansk enkelmandsfirma ... hvordan kan vi gribe dette an ? Kan han som privatperson sende mig en faktura på det udførte arbejde ? Kan jeg fratrække det som en omkostning (køb af bistand) eller er der noget særligt i dette tilfælde ? |
Udlands medarbejder/konsulenthjælp…
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Hej Anette, Tak for dit input - set på et år kommer hans fakturaer nok over de 50.000. Men nu bror han som skrevet i udlandet og er registreret som udlandsdansker - hans indkomst (fra hans job) beskattes efter lokale regler, hvilket hans konsulentjob vel også kommer under. Vel ikke noget Told og Skat i DK kan blande sig i - selvom han er leverandør til et dansk sleskab ? Der er intet problem i det han laver for mig - at det kan laves på distancen. Typisk assistance vedr. systemudvikling og forretningsbeskrivelse - flows - etc... Men gider bare ikke ballade med Told og Skat når jeg har bogført konsulentudgifter på 100.000 når året er gået og jeg så ikke kan trække dem fra . af en rigid danske grund .. |
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)