Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlands medarbejder/konsulenthjælp…

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Driver konsulentfirma og overvejer at inddrage min bror til at hjælpe mig med nogen opgaver. Han er udlandsdansker - bror i et arabisk land (udstationeret for et større dansk firma).

Mit firma er dansk enkelmandsfirma ... hvordan kan vi gribe dette an ? Kan han som privatperson sende mig en faktura på det udførte arbejde ?

Kan jeg fratrække det som en omkostning (køb af bistand) eller er der noget særligt i dette tilfælde ? 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:52
Din bror kan fakturere dig som privatperson, han behøver ikke at momsregistrere sig, før han kan forvente en omsætning på over 50.000 kr. inden for 12 måneder. Du kan trække udgiften fra og skal ikke indberette det til SKAT, det er ikke dit men din brors ansvar, når han skriver en faktura.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:58
Hej Anette,

Tak for dit input - set på et år kommer hans fakturaer nok over de 50.000.

Men nu bror han som skrevet i udlandet og er registreret som udlandsdansker - hans indkomst (fra hans job) beskattes efter lokale regler, hvilket hans konsulentjob vel også kommer under. Vel ikke noget Told og Skat i DK kan blande sig i - selvom han er leverandør til et dansk sleskab ?

Der er intet problem i det han laver for mig - at det kan laves på distancen. Typisk assistance vedr. systemudvikling og forretningsbeskrivelse - flows - etc...

Men gider bare ikke ballade med Told og Skat når jeg har bogført konsulentudgifter på 100.000 når året er gået og jeg så ikke kan trække dem fra . af en rigid danske grund ..  

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:14
Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle give problemer. Men ring til SKAT og fortæl dem, hvad det er, I vil, og spørg, om du har brug for nogen særlig dokuementation.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:19
Udover at du selvfølgelig skal kunne dokumentere at have afholdt udgiften kan de også bede dig om at dokumentere arbejdsindsatsen. Dvs. det arbejde din bror har udført.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)