Hej Amino'er, Jeg kan ikke blive klog på intern linkbuilding. Mængden af links, mængden af links pr. side, mængden af links med det samme keyword - og placeringen af disse. Ved godt, at der ikke er en decideret drejebog for disse ting, idet alting er forretningshemmeligheder, men der må være nogle skelsættende erfaringer. Jeg har oprettet www.hovedbund.dk - se venligst min linkstruktur her og på undersiderne. Jeg taler IKKE om links i menuer, overskrifter etc. - men om links i teksten. Rimeligt klart at jeg fokuserer på keywordet "hovedbund", men spørgsmålet går på, om der er for mange/unødvendige links i teksten? Og om denne interne linkstruktur er til gavn, skade eller er egal for sitet? Jeg har læst mig til, at alt hvad man foretager sig af intern linkbuilding, skal give mening (brugervenligheds- og indholdsmæssigt) hvilket er logisk og jeg mener at linksne gør. Men jeg har samtidig meget bevidst, lavet linksne som jeg har lavet dem, netop aht. SEO (!), og er usikker på om strukturen kan opfattes som kunstig af google. Håber I forstår og på forhånd rigtig mange tak for respons Mvh. JG
|
Jeg synes det ser fornuftigt ud med de fleste af dine links, især i det første afsnit på siden. Til gengæld overdriver du længere nede på siden med 4-5 af de samme links på 'hovedbund' - nøjes med det første. De efterfølgende virker både læsemæssigt og sikkert også for Google lidt overdrevne. Der er ingen gyldne regler, men når du ikke har mere tekst skal du passe på ikke at have for mange ens links. Var siden nu på 2.000 ord kunne du godt have flere ens links, men hvis det ikke er læseværdigt/brugervenligt for læseren så er det sikkert heller ikke for Google.