Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links - svære at blive kloge på...?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg kan ikke blive klog på intern linkbuilding. Mængden af links, mængden af links pr. side, mængden af links med det samme keyword  - og placeringen af disse.

Ved godt, at der ikke er en decideret drejebog for disse ting, idet alting er  forretningshemmeligheder, men der må være nogle skelsættende erfaringer.

Jeg har oprettet www.hovedbund.dk  - se venligst min linkstruktur her og på undersiderne. Jeg taler IKKE om links i menuer, overskrifter etc. - men om links i teksten. Rimeligt klart at jeg fokuserer på keywordet  "hovedbund", men spørgsmålet går på, om der er for mange/unødvendige links i teksten?

Og om denne interne linkstruktur er til gavn, skade eller er egal for sitet? Jeg har læst mig til, at alt hvad man foretager sig af intern linkbuilding, skal give mening (brugervenligheds- og indholdsmæssigt) hvilket er logisk og jeg mener at linksne gør. Men jeg har samtidig meget bevidst, lavet linksne som jeg har lavet dem, netop aht. SEO (!), og er usikker på om strukturen kan opfattes som kunstig af google.

Håber I forstår og på forhånd rigtig mange tak for respons

Mvh. JG

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:37

Jeg synes det ser fornuftigt ud med de fleste af dine links, især i det første afsnit på siden. Til gengæld overdriver du længere nede på siden med 4-5 af de samme links på 'hovedbund' - nøjes med det første. De efterfølgende virker både læsemæssigt og sikkert også for Google lidt overdrevne. Der er ingen gyldne regler, men når du ikke har mere tekst skal du passe på ikke at have for mange ens links. Var siden nu på 2.000 ord kunne du godt have flere ens links, men hvis det ikke er læseværdigt/brugervenligt for læseren så er det sikkert heller ikke for Google.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:01

Jeg tællede lige sammen og fik det til 39 alt i alt... i forhold til mængden af tekst på siden vil jeg mene at det er for meget...

Mere tekst eller mindre links, du vælger selv Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:42

Hej Jesper,

Du skal passe på, at dine sider ikke kommer til at ligne en Wikipedia-artikel med links over det hele. Og der er altså heller ikke nogen SEO-gevinst at hente ved at gentage det samme link i et væk på samme side. Så stram lidt op og gør dine artikler lidt mere læsevenlige.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:37

Hej Jesper

I forlængelse af det de andre skriver kan jeg tilføje at der er lavede troværdige undersøgelser der viser at hvis samme side linker flere gange til en anden side, altså to links af typen:

A -> B

A -> B (denne ignoreres af Google).

Så kigger Google kun på det første af dem og ignorerer resten.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:59

Jesper Jørgensen:

Hej Jesper

I forlængelse af det de andre skriver kan jeg tilføje at der er lavede troværdige undersøgelser der viser at hvis samme side linker flere gange til en anden side, altså to links af typen:

A -> B

A -> B (denne ignoreres af Google).

Så kigger Google kun på det første af dem og ignorerer resten.

Mvh Jesper Jørgensen

Hej Jesper.

Dejligt med et svar man kan forholde sig til, men jeg er ikke helt med :)

Hvis jeg nu skriver

Tekst a og linker til side b

og så skriver:

Tekst b og linker til side b

Ignorer Google stadig nummer 2?

Altså opsumeret: Kigger Google på landingpagen, eller på teksten som leder hen til landingpagen?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:02

Kan kun give Jesper ret. Det er heller ikke for sjovt, at de gode add-ons til wordpress, der automatisk laver links kun laver det samme link en gang.

Dine websider skal laves til mennesker - og ikke til google. Du skal dog sørge for at google har gode muligheder for at læse med... men finder google ud af at du prøver på at snyde sker der i bedste fald ingenting - men er du uheldig så skader det dig. Og jeg vil ikke udelukke at din nuværende interne linkstruktur kan være skadelig...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 18:50
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:23

Jesper Jørgensen:

Hej

Den ignorerer stadig nummer 2 uanset linkteksten.

Mvh Jesper

Okay, så konklusionen må være at links'ene ikke må have samme destinations URL. Korrekt? Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 19:21

Konklusionen er nærmere: Hvis du tilføjer mere end et link til samme url fra samme side har det ingen effekt i forhold til SEO - hverken positiv eller negativ. Så gør det kun hvis det hjælper i forhold til usability.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)