Ærede Aminoer, Hos Novo Nordisk foreslår GreenConsult, at virksomheden skifter al sin plastikemballage ud, med et bæredygtigt alternativ. Hvis man kan lave genbrugsflasker med pant, kan det samme vel gøre sig gældende, for Novo Nordisk's produkter? GreenConsult udregner den økonomiske fordel - som måske ikke i alle tilfælde være gigantisk sort på hvidt - men snarere vil fordelen vise sig i, at virksomhedens image forbedres. GreenConsult vurderer samtidig, at virksomheden kan spare 5.000 kr. om året på strøm, hvis de investerer i lavenergipærer. Og endnu 6.000 kr. om året, hvis virksomheden kun printer ud på genbrugspapir. Eller GreenConsult kunne forhandle med supermarkeder, kiosker - whatever, om at indføre bæredygtige bæreposer. Måske kunne SuperBrugsen overtales til at lave en indkøbspose, hvor f.eks. Hornsleth står for designet, og som så koster 10 kr. Bæreposen er lavet af hamp (eller tilsvarende) og kan bruges igen og igen. For at promovere SuperBrugsens grønne image, kunne de så måske overtales til at give 0,5% i rabat, når de ser, at man handler og putter varer i den "grønne" bærepose. Det er ikke noget jeg selv har tænkt mig at føre ud, men det kunne jo være nogen kunne bruge ideen til noget.
|
Hej
det lyder som en god ide i mine oere. Der en nok mange firmaer som ikke har tid og energien til at undersoege hvad de kan goere for at blive groennere og saa ville det jo vaere godt med en som kom og gav dem skubbet.