Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bærbare kan ikke starte op

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min FS Amilo Pro V2045 kunne åbenbart ikke klare weekendens tur til Silkeborg, for nu kan den ikke starte op.

Ved opstart når den lige at vise Windows XP logoet og så kommer den blå skærm.

Jeg bliver så spurgt om jeg vil starte op i Safemode, men det virker heller ikke.

Hvis jeg smider Windows CD'en i, så skriver maskinen at der ikke er detekteret en HD. Men det må der vel være siden jeg kan nå at se Windows XP logoet ved boot?

Har I nogle gode ideer, for jeg har (selvfølgelig) ret svært ved at undvære maskinen.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 15:17

Kunne måske være en vira Smile

kan du starte den op i fejlsikker tilstand uden netværk?

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 15:21

Den starter ikke op hverken i safemode (med eller uden netværk) eller heller med senest fungerende konfiguration

Det der er lidt sjovt er at jeg fik en CD fra en leverandør med en Exe-fil der hanter nogle data fra en Access database... Og det er efter brugen af dette at det er gået galt... men det kan jo være rent tilfældigt...

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 15:26

Mon ikke der er en flink sjæl herinde der kunne hjælpe dig med at fixe den. Hvis du boede nær København ville jeg gerne have kigget på den for dig. Grunden til den ikke finder harddisken er  højst sandsynlig (teknisk forklaring) at controllerens drivere ikke ligger i windows xp. Du skal altså have indlæst en sata driver fra diskdrev eller lave en custom dvd med drivere+xp.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 15:30

Hej Anders.

Er det ikke underligt at Windows XP CD'en skiver der ikke er detekteret en HD, men når den booter, så når den at vise XP-logoet?

Det betyder vel at der er en eller anden form for kontakt med disken?

Iøvrigt tak for tilbuddet.... det var pænt af dig, men der er 500km herfra til KBH :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Hej!

Nu sidder jeg selv 2000km fra Danmark i sydens sol, men prøver nu at hjælpe dig alligevel.

Den blå skærm du får, er sikkert det vi PC-nørder kalder "Blue screen of death", men læg ikke for meget i det sidste ord - i første omgang.

Prøv at tag et billede af fejlkoden, eller skriv den herunder, så er det lettere at konkludere hvad det går ud på.

MvH

Simon Tørring

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:37

Hej Rene,

Jeg vil gerne hjælpe dig, og der er ikke 500km fra mig til dig.

Hvis det er en sata harddisk, som sidder i din bærbare, kan det være harddisk controllerens indstilling i bios, som driller.

Giv mig et kald.

Vi finder en løsning! Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 15:39

Jeg kan slet ikke nå at tage et screenshot men har videofilmet det og sat filmen på pause :-)

Der står

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent any damage to your computer

Og så står der noget med at checke hard drive mm. men det er sq lidt svært at læse (på min optagelse altså) :-(

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:44

Er det ikke underligt at Windows XP CD'en skiver der ikke er detekteret en HD, men når den booter, så når den at vise XP-logoet? = Nej, da driveren er blevet indlæst da imaget er blevet lagt på i første omgang :-)  (formentlig fra fabrikken)

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:52

Hej

Nu er jeg ikke så klog på pcer , men det lyder somom bootsektoren i din harddisk defekt   og sådanset skal harddisken skiftes,

Mvh preben

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)