Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oploader I webudviklere sider til nettet førend de er færdige?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte firma med en veninde, og vi er dybt uenige om dette:

Hun mener det er uproffesionelt at oploade ens egen firmaside, i udviklingsfasen og endnu mere uproffesionelt når det drejer sig om kunders sider.

Jeg er godt klar over der er noget der hedder Apache server, men på denne måde er det jo kun mig som kan se siden lokalt på min computer og ikke fx. min veninde eller kunden. derudover vil jeg ikke kunne tjekke hvordan siden ser ud i de forskellige browsere, og ej heller tjekke om siden overholder kodestandarderne hos w3c...

Derudover laver jeg siden i php og dette skal jo afvikles på serveren...

Jeg foreslog at jeg fjerende siden fra vores rigtige domæne og lagde den på et af mine andre domæner i en undermappe. og at jeg derudover ville tjekke hvordan man kodeordsbeskytter siden, men for mig at se er det bare et irritationsmoment har aldrig gjort dette før...

Men som hun siger, så er der inegn proffesionelle webudviklere der overhovedet oploader noget for en kunde før end det er færdigt.....

Hvad erjeres mening, er jeg helt gal på den når jeg siger Jo det gør de?

Eller er der noget om snakken?

Jeg har altid oploadet de sider jeg arbejder med til en test mappe....

hmmmm

Håber på en god debat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

Jeg vil mene at det er helt normalt at ligge den på et andet domæne, i en undermappe eller sådan noget inden den er færdig. Desuden kan siden ikke være færdig, før den er testet i alle browsere ;)

Desuden er det da også meget hjælpsomt at man så kan se på sin side hele tiden og at kunden på den måde kan følge med i udviklingen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:38

Jeg laver _altid_ kunders arbejde online, på et domæne som ingen andre end jeg selv kender.

Så kan jeg sende kunden url'en og denne kan følge med i udviklingen, når siden er klar til launch peger vi kundens domæne overpå webhotellet, og siden er klar og virker præcis som før.

Jeg ser intet galt i det du laver så længe du sørger for at ingen andre end folk der er inde over arbejdet på siden kender URL'en.

/ Mikkel

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:38

Jeg ville som kunde meget nødigt se mit halvfærdige produkt på et web-site uden det på forhånd var aftalt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 17:43

Nej det er klart at kunden skal være indforstået med det, men hvordan kan kunder følge med i arbejdet og give feedback hvis det ikke ligger online?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:44

Espresso:

Jeg ville som kunde meget nødigt se mit halvfærdige produkt på et web-site uden det på forhånd var aftalt.

Læs evt. hvad der bliver skrevet, det er på ingen måde det spørgsmålet går ud på.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:48

Hvis ikke en side er online, enten ved at den er uploadet eller ved at ens egen udviklingsmaskine kan tilgås, er jeg ret sikker på at de fleste kunder ville føle sig utrykke over ikke at kunne følge med i hvad der sker og ser hvad der sker af fremskridt - derfor er jeg ret sikker på at de fleste udviklere på den ene eller den anden måde giver kunderne adgang til at kunne se siden online. Det din veninde sikkert frygter er, at kunden eller uvedkommende får set noget de ikke skal så her handler det selvfølgelig om at tænke sig om, fx ved kun at fremvise færdige elementer - om tilladelsen til adgangen handler om at password-sikre, gemme i en undermappe eller noget helt tredje må man finde en løsning på, oftest vil man aftale med kunden hvad der skal ske.

Det der er rigtigt er, at man selvfølgelig ikke lægger et halvfærdigt site med en masse flotte "under construction"-animations-giffer online på hoveddomænet så alle og enhver, deriblandt søgemaskiner, kan se det.

Der er dog flere af de ting du siger du mangler lidt dybere indsigt i også - fx kan du fint både udvikle og lege server på din lokale maskine, du kan uden problemer selv teste i forskellige browsere lokalt og du kan også sagtens validere din side selvom du arbejder lokalt.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:51

Lone71:

Nej det er klart at kunden skal være indforstået med det, men hvordan kan kunder følge med i arbejdet og give feedback hvis det ikke ligger online?

Hej Lone

Du skal bare holde op med at lytte til folk der udtaler sig om ting de ikke har forstand på :o)

Dét du gør er det rigtige, fortsæt blot med det :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 17:55

keysersoze:

Hvis ikke en side er online, enten ved at den er uploadet eller ved at ens egen udviklingsmaskine kan tilgås, er jeg ret sikker på at de fleste kunder ville føle sig utrykke over ikke at kunne følge med i hvad der sker og ser hvad der sker af fremskridt - derfor er jeg ret sikker på at de fleste udviklere på den ene eller den anden måde giver kunderne adgang til at kunne se siden online. Det din veninde sikkert frygter er, at kunden eller uvedkommende får set noget de ikke skal så her handler det selvfølgelig om at tænke sig om, fx ved kun at fremvise færdige elementer - om tilladelsen til adgangen handler om at password-sikre, gemme i en undermappe eller noget helt tredje må man finde en løsning på, oftest vil man aftale med kunden hvad der skal ske.

Det der er rigtigt er, at man selvfølgelig ikke lægger et halvfærdigt site med en masse flotte "under construction"-animations-giffer online på hoveddomænet så alle og enhver, deriblandt søgemaskiner, kan se det.

Der er dog flere af de ting du siger du mangler lidt dybere indsigt i også - fx kan du fint både udvikle og lege server på din lokale maskine, du kan uden problemer selv teste i forskellige browsere lokalt og du kan også sagtens validere din side selvom du arbejder lokalt.

Ok, vidste ikke det med den lokaler server, om at man kunne tjekke browser og validering, men det kan man jo så kun på min lokale maskine ikke?

Fx min veninde, som skal give feedback, vil ikke kunne se siden, ej heller kunder der skal følge med og give feedback, når det er en lokal server?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:09

Lone71:

Ok, vidste ikke det med den lokaler server, om at man kunne tjekke browser og validering, men det kan man jo så kun på min lokale maskine ikke?

Fx min veninde, som skal give feedback, vil ikke kunne se siden, ej heller kunder der skal følge med og give feedback, når det er en lokal server?

Hvis du kører en lokal server, fx Apache til PHP eller IIS til ASP, så har du det tekniske på plads til at servere siden - så handler det bare om at der ikke er noget der spærrer for adgang udefra fx firewall og så kan adgangen ske via dit offentlige IP eller du kan lade et subdomæne eller en service som fx dyndns.dk pege ned på dit IP. Installer flere browsere og kør evt med virtuelle maskiner for at browserteste. Validering kan ske på flere måder hos w3 - udover en url så også fil-upload og direkte input af html.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)