Selvom jeg udelukkende arbejder med Internettet og dermed med ting man ikke kan røre er jeg en stor fan af whitebords hvor man hurtigt kan illustrere ideer og skabe overblik. Specielt til møder er det jo en klassiker. Men hvad gør man så når man skal bruge whiteboardet til noget andet, men ikke har lyst til at slette alt indholdet. Det kan jo være nok så vigtige informationer man har stående, men samtidig virker det lidt som en faliterklæring at skulle genskabe det hele i et program på computer. Jeg har indtil videre støt på to løsninger. 1. Interaktiv whiteboard. Ud over at de er dyre, så virker det også som overkill. De kan jo en hel masse, men jeg synes ikke at have brug for det. Det er også noget andet at arbejde med en "skærm" end at skrive på en tavle. 2. Fotografer whiteboardet og overfør det til computeren. Ja, det lyder godt nok noget primitivt. Jeg har prøvet en enkelt af disse løsninger og det virkede sådan set ok. Det blev bare til et jpg billede så det er så som så med hvor meget man kan arbejde med det bagefter. Er der nogen andre bud? |
løsning nummer 2 har altid været glimrende for mig.
men i bund drejer det sig vel om at tage en beslutning ved tavlen, og så få det skrevet ned i noget mere konkret og letforståeligt. Jeg bruger ikke whiteboard billedet til at arbejde videre efter, men kun som backup.