Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gemmer du dit whiteboard indhold?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg udelukkende arbejder med Internettet og dermed med ting man ikke kan røre er jeg en stor fan af whitebords hvor man hurtigt kan illustrere ideer og skabe overblik. Specielt til møder er det jo en klassiker.

Men hvad gør man så når man skal bruge whiteboardet til noget andet, men ikke har lyst til at slette alt indholdet. Det kan jo være nok så vigtige informationer man har stående, men samtidig virker det lidt som en faliterklæring at skulle genskabe det hele i et program på computer.

Jeg har indtil videre støt på to løsninger.

1. Interaktiv whiteboard. Ud over at de er dyre, så virker det også som overkill. De kan jo en hel masse, men jeg synes ikke at have brug for det. Det er også noget andet at arbejde med en "skærm" end at skrive på en tavle.

2. Fotografer whiteboardet og overfør det til computeren. Ja, det lyder godt nok noget primitivt. Jeg har prøvet en enkelt af disse løsninger og det virkede sådan set ok. Det blev bare til et jpg billede så det er så som så med hvor meget man kan arbejde med det bagefter.

Er der nogen andre bud?

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

løsning nummer 2 har altid været glimrende for mig. 

men i bund drejer det sig vel om at tage en beslutning ved tavlen, og så få det skrevet ned i noget mere konkret og letforståeligt. Jeg bruger ikke whiteboard billedet til at arbejde videre efter, men kun som backup.

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:01

Jeg har set at man kan få et kamera som optager et whiteboard. Så kan sætte det til at optage en video-frekvens eller man kan tage et billede af whiteboardet, nå man har lyst.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:19

Jeg så på et tidspunkt et stykke software der hedder snapster der lynhurtigt kunne lave et billede af en tavle om til forskellige dokumenter, ligesom det automatisk kunne fjerne unødige kanter mm. på et billede af et dokument, det rettede det også op hvis man havde taget billede fra en skæv vinkel.

Det er der selvfølgelig mange grafiske programmer der kan men det her gjorde det rimeligt automatisk og hurtigt...

Det kan købes eller prøves her

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:36

Fandt tilfædigvis lige denne på auktion hos lauritz.com:

3M Digital Board

Du kan læse mere om det her

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:02

ja prisen ser da ud til at være ok!!! den kan selvfølgelig ændre sig...

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)