Hej alle iværksættere! Tusind tak for den hjælp i tidligere har givet mig:) Nu har jeg et nyt spørgsmål. Jeg er ved at lave en service hvor menner kan tilmelde sig og så få tilsendt forskellige slags tilbud på gratis services og gratis ting. Når personerne siger "Ja tak!" til de forskellige tilbud og services, så tjener jeg så nogen penge på det. Meningen med denne service er så at medlemmerne, udover at få gratis ting og services, så også tjener 50% af det jeg tjener på det. Disse penge får de så overført til deres konto 1 gang om måneden. Nu kommer spørgsmålet så: Når jeg har alle pengene, som er tjent, liggende på min konto i banken og så overfører de penge som brugerne har tjent hver især til deres egen bankkonto hvad så omkring skat osv? Har jeg forstået det rigtigt sådan her: Alle pengene jeg har tjent igennem disse gratis tilbud (når brugerne benytter sig af dem) og når de så er på min konto, så vil jeg overføre de penge som den enkelte bruger har tjent af dem hver især over til deres egen konto. Når pengene er overført til de forskellige brugere, så skal de selv sørge for at indberette det de har tjent til told & skat. De resterende penge, som er tilbage på min konto bagefter (min egen indtjening) skal jeg så selv indberette til told & skat og betale skat af. Er det rigtig forstået? Tusind tak for hjælpen! De kærligste hilsner Klaus Hundal! |
Hej!
Ja ifølge statsskattelovens & 4-6...Indkomstbegrebet...er det som du opfatter
det korrekt.
Hilsen
Peter