Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Information om udlejningsejendomme

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som helt ny på boliginvesteringsmarket håber jeg på nogle gode råd og tips.

Jeg har igennem det sidste år fulgt boligmarket omkring Århus daglig, og jeg har fundet nogle mulige investeringer.

Men før jeg springer ud i det, ville jeg rigtig gerne se et "prospekt/udlejningsprojekt" som rent faktisk løber rundt, hvis nogen vil sende et eksempel på, hvordan de kører deres?

Hvor stor et afkast skal ejendomme give, før det giver grønne tal?

Hvor mange renter må man trække fra før skat?

Uventede omkostninger?

Skal man kører det som APS eller som virksomhedsordning? forskelle, for/imod?

osv..

Jeg ved godt, at det er et lidt larmende indlæg, men man bliver nød til at spørgere for at blive klogere :)

mvh

Mark

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:56

Hejsa.

Du skal klart køre det som aps eller as. Men du kommer ikke uden om personlig kaution i disse tider.

En let tommelfingerregel for at du  får balance og overskud er at du skal udleje for 1000,- for hver 100.000 du køber ind.
Eks. Ejendom indkøbt for 500000 skal udlejes til en mnd pris 5000,- (Stadig en let tommelfingerregel..)

Uventede omkostninger er klart lejerskifte. En lejer kan nemt ødelægge en lejlighed for mere end indskuddet.
Ikke-betalende lejere er meget omkostningsfyldte samt det tager lang tid at få dem sat ud af fogeden.

/Per

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:06

Det gælder jo om at få + hurtigst muligt. Og det er ikke alle investerings ejenedomme man lige kan gå ud og købe og skabe + på med det samme. i den forstand at din lejeindtægt dækker dine lån, ejendomskat m.m. Men det er altid godt at få lavet et regne ark på et par år frem, og se hvor emget du selv står for om måneden/kvartalet. Så kan du så tjekke hvad andre tager for et lejemål der minder om dit og se hvad du kan være bekendt at tage, også sætte det op mod dine udgifter og se hvor hurtigt din ejendom giver + om månende..

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:43

Hej Mark

Hvis jeg får din e-mail, kan jeg sende dig noget info om ejendomsinvesterering, herunder regneeksempler mv.

Venlig hilsen

D.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

tak for svarene :)

1000 for 100.000 lyder ikke dårligt, men det svarer til et afkast på 12 % årligt,  og det er vidst langt fra muligt på de ejendomme der er til salg i århus.

Det største afkast jeg kan finde, ligger på omkring 6 %, men er det dømt til at gå dårligt?

Hvor mange % af renterne må man trække fra før skat i et aps?

vh

Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

Mange tak, det vil være en stor hjælp

kram8210@stofanet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 11:51

Det er ikke en dårlig investering. det afhænger af hvor meget du selv har at smide i det? Jeg køre med den regl at jeg skal kunne betale boliglånet af inden for 5år. Jeg køber dog som privat og de første 3 har jeg kunne få som 80% belånning, men som erhverv kan du få op til 60%. Det er selvfølgelig ikke let at betale det af så hurtigt men det er min sikre vej på at stå godt om et par år og ikke skal tænke på rentestigninger og være mindre afhængig af min bank.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Det vil være en stor hjælp

Den er: kram8210@stofanet.dk

hilsen mark

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:07

Bautik:

Det er ikke en dårlig investering. det afhænger af hvor meget du selv har at smide i det? Jeg køre med den regl at jeg skal kunne betale boliglånet af inden for 5år. Jeg køber dog som privat og de første 3 har jeg kunne få som 80% belånning, men som erhverv kan du få op til 60%. Det er selvfølgelig ikke let at betale det af så hurtigt men det er min sikre vej på at stå godt om et par år og ikke skal tænke på rentestigninger og være mindre afhængig af min bank.

Så må du næsten lave en realkredit finansering med et tilhørende banklån. En mulighed ville være at lave en 100% pantebrevs finansering. Men det kommer jo an på hvilken hastighed man vil udvikle sit ejendomsselskab. Jeg tror også at det vil være svært at hente en realkredit hjem i disse tider.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 17:10

Det er vel svært hvis man ikke har pengene eller ens bank for den sags skyld ikke har pengene.. Jeg har prøvet forgæves 2 gange i år og få lov til at låne 275.000 og 300.000 til små lejligheder, men afvist begge gange, selvom de gav overskud ved køb(Da de er udlejet). Banken siger at jeg har dårlig gearing, jeg siger at banken ikke har penge.. Jeg fik ret:D

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)