Som helt ny på boliginvesteringsmarket håber jeg på nogle gode råd og tips. Jeg har igennem det sidste år fulgt boligmarket omkring Århus daglig, og jeg har fundet nogle mulige investeringer. Men før jeg springer ud i det, ville jeg rigtig gerne se et "prospekt/udlejningsprojekt" som rent faktisk løber rundt, hvis nogen vil sende et eksempel på, hvordan de kører deres? Hvor stor et afkast skal ejendomme give, før det giver grønne tal? Hvor mange renter må man trække fra før skat? Uventede omkostninger? Skal man kører det som APS eller som virksomhedsordning? forskelle, for/imod? osv.. Jeg ved godt, at det er et lidt larmende indlæg, men man bliver nød til at spørgere for at blive klogere :) mvh Mark |
Hejsa.
Du skal klart køre det som aps eller as. Men du kommer ikke uden om personlig kaution i disse tider.
En let tommelfingerregel for at du får balance og overskud er at du skal udleje for 1000,- for hver 100.000 du køber ind.
Eks. Ejendom indkøbt for 500000 skal udlejes til en mnd pris 5000,- (Stadig en let tommelfingerregel..)
Uventede omkostninger er klart lejerskifte. En lejer kan nemt ødelægge en lejlighed for mere end indskuddet.
Ikke-betalende lejere er meget omkostningsfyldte samt det tager lang tid at få dem sat ud af fogeden.
/Per