Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk brugervejledning til elektronik ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg købte mobil tlf. og digital kamera via nettet fulgte der ikke dansk manual med. Selvom det efterhånden er længe siden, så mener jeg faktisk at der stod "dansk manual medfølger ikke".
Måske er det nok at skrive sådan, så vildleder man jo ikke nogen !?!

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
det er ikke nok at skrive der ikke medfølger,, der skal medfølge. men ved elektronik der er købt på nettet medfølger det næsten aldrig, hvilket er ulovligt, men så længe folk ikke klager, sker der vel ikke noget ved det.
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 40
Fra  CWBSOFT Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kunne selvfølgelig bare være ligeglad sålænge der ikke er nogen der klager men jeg har det bare bedst med at have min ryg fri.

Jeg bryder mig ikke om at drive en virksomhed der ikke lever op til den danske lovgivning.
Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-09-2006 09:57:13
Forfatter: magle
det er ikke nok at skrive der ikke medfølger,, der skal medfølge. men ved elektronik der er købt på nettet medfølger det næsten aldrig, hvilket er ulovligt, men så længe folk ikke klager, sker der vel ikke noget ved det.



Har du nogen dokumentation for dette? Forbrugerstyrelsen siger jo det modsatte i tidligere nævnte link.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk også at hvis elektronikken kobles til 230V skal produktet CE godkendes. Langt hen ad vejen kan man selv teste produktet, og selv skrive dokumentationen. Reglerne for CE mærkning er meget slappe i forhold til de amerikanske/canadiske regler.

Jeg har set for meget elektronik fra Asien med CE mærker på, til at jeg pr. automatik tror på at producenten vitterligt overholder CE lovgivningen. De fleste asiasiske producenter jeg har haft under luppen tror at det er nok at klistre et mærke bagpå apparatet, og at reglerne dermed er opfyldt.

mvh Carsten
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

I ovenstående artikel skriver ombudsmanden at dansk manual ikke behøver medfølge hvis det aftales med køber og den iøvrigt ikke findes på dansk (hvilket jeg tolker som "at du ikke har adgang til den"). Der er en del her der siger at det ikke er tilladt at udelade dansk manual (selvom man oplyser det).

Kan i ikke lige droppe et par links der underbygger dette!!! For mig ser det ud til at være udokumenterede påstande, og det er beklageligt hvis initiativrige iværksætteres forretningsplaner kuldkastes af "hear-say".

I det mindste er der så meget tvivl om sagen at jeg godt tør lægge ryg til at sælge med engelsk manual. Får jeg en sag ved forbrugerstyrelsen skal jeg nok oplyse jer om udfaldet.

/Jesper

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville se tingene fra en lidt anden side og ikke tøve 1 split sekund, for en Dansk manual eller brugervejledning burde være det mindste at forlange af et produkt (Nu er du jo ikke HP eller en anden gigant) så du kan markedsføre med "Dansk Manual"

Oversæt manualen og send den til din leverandør og det vil ikke koste ret meget for at få den gennem trykkeriet.

Kig på IKEA de har 200+ oversættelser på en manual for et rullegardin : )

CS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)