Men billetten er ikke noget problem så. Men hvis jeg så køre 300 km, trækker jeg 990 kroner ud af virksomheden, bogført som kørsel. Dette beløb vel opgives et eller andet sted?
I taler forbi hinanden. Det Kristian spørger til er privatsiden og jo der putter du dem bare i lommen. Dvs. det er en indtægt i kapitalforklaringen.
Strengt taget kan man sige at der er et privat element i din Jyllandstur men det er strengt taget. Skulle du ikke over til kunden havde du næppe besøgt familien derovre. Jeg gjorde præcist det samme da jeg var ansat i et jydsk revisionsfirma og vi gør det samme i dag når vi har engagementer i Jylland i det andet firma.
Synes også vi snakkede lidt forbi hinanden, godt du lige kunne få sat os på rette vej. Familiedelen er strøget, så det burde ikke være noget problem længere.
Jeg synes ellers jeg plejer at være ret god til at forstå disse ting, men når du skriver: Dvs. det er en indtægt i kapitalforklaringen - hvad hentyder du så til der? Er kapitalforklaringen en del af den udvidet selvransagelse? Da jeg søgte på google - fandt jeg dette: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=170888&vID=0. Et eller andet sted skal jeg vel fortælle jeg får disse 1.000 kr. - og så betale noget skat af det.