Pænt goddag alle sammen, Jeg har fået øjne op for et produkt som jeg rigtig gerne vil have til Danmark. Produktet indeholder alkohol og kommer fra Østrig. Jeg ser selv gode muligheder i forhandle det i DK og har også en masse kontakter til at kunne markedsføre det. Da jeg ALDRIG har prøvet sådan noget her før, håber jeg at kunne få svaret på nogle spørgsmål som jeg stiller mig selv. :-) 1 - hvordan kommer man i kontakt med dem på den bedste måde? (Er det bare at søge på google og så finde en email? tlf nr?) 2 - Når jeg så skal i kontakt med dem, hvad er så godt at sige? Altså er der nogle ting som er vigtigt at få med? 3 - Jeg ved ikke om der er andre ting i første fase som også er meget vigtigt at få med? I så fald, må i meget gerne skrive det også :-)
Mit første indlæg her inde, så håber det er fint nok. Mvh Thomas N.
|
Find frem til deres hovednummer og spørg, hvem der er eksportansvarlig, hvis det ikke fremgår af deres webside. Få dennes direkte telefonnummer og ring op. Her er det vigtigt, at du præsenterer dig som en seiøs mulighed for dem, så vær klar på at fortælle om din "virksomhed", og hvad den kan gøre for dem - hvor mange mulige aftagere har du osv. Få så personens emailadresse og send nogle mere præcise detaljer.
Jeg kender ikke præcis reglerne, men det kan godt være, at du skal have nogle tilladelser hos sundhedsstyrelsen eller lignende for at få lov til både at importere og videresælge alkoholiske drikke.