Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygemeldt under revalidering.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Står i lidt af et dilemma, er under revalidering hvor jeg læser til Multimediedesigner, men grundet sygdom, har fået en sygemelding fra min læge som gælder et halvt år, ved jeg ikke om jeg kan fortsætte med min revalidering eller jeg er berettiget til sygedagpenge...
Overvejer at finde et job, men der må man jo ikke have tjent mere end 12.000 før skat om året , så skal man til at betale revalideringen tilbage.

Starter et firma sammen med en god veninde, men ville godt have et deltidsjob, sideløbende med.

Jeg overvejer stærkt, at udskyde mine eksamner på multimedieudd. på ubestemt tid, fordi jeg synes jeg har nok at se til med nyt deltidsfirma, hjemmesider, indretning, fotografering mm.

Hvad skal jeg gøre?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:34

Hej

Er du på revalidering og modtager revalideringsydelse, kan du beholde ydelsen under kortvarigt fravær på grund af sygdom.

Hvis ydelsen ophører på grund af din sygdom, kan du have ret til sygedagpenge, hvis du er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse.

Det er din kommune der afgør hvad der skal ske ud fra en vurdering af de forhold der er gældende for netop din situation. Jeg ville derfor nok vælge at betegne dit projekt med veninden for en hobby. Ikke for at snyde nogen, men fordi revalideringsforløb er rimeligt komplicerede i forvejen og det vil være svært at få placeret din arbejdsevne korrekt hvis du kan bijobbe.

Din arbejdsevne er et kardinalpunkt her. Du er under revalidering af en årsag, og hvis al din travlhed skyldes at du nu har det bedre stort set, (trods din nuværende sygemelding), skal du have gjort op med dig selv om du vil kunne klare dig med et normalt deltidsjob kombineret med en selvstændig virksomhed. Er det tilfældet skal du arbejde på at komme ud af revalideringsforløbet evt. ved at bede kommunen om hjælp til at finde et egnet job. Udsigten til at du bliver selvforsørgende virker som ofte fremmende på kommunens evner i den retning.

Er du ikke istand til at varetage et arbejde på normale vilkår, er det vigtigt at du er omhyggelig med at sikre dig at du ikke foretager dig noget der kan forhindre dig i at modtrage hjælp, og at du iøvrigt opfylder betingelserne for at få denne hjælp.

Om multimedieudd. er noget du fortsat vil bruge tid på, tror jeg du allerede har bestemt ;-)

Held og lykke

/Michael

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:17

Hej Michael, tak for dit svar.

Jeg har nu endnu engang prøvet at skrive til mit jobcenter og spurgt om hjælp og forelagt dem sagen, så må vi se.

Ja, jeg har næsten besluttet at mmd eksamenerne må udskydes på ubestemt tid, jeg vil hellere læse til indretningskonsulent og måske få et deltidsjob og så kører vores firma i fritiden, til at starte med.

Jeg har det bare til tider ikke så godt psykisk, idet jeg lider af panikangst og skal starte i terapi..... derfor jeg er under revalidering.

Så om dette ville gøre at jeg ikke kan passe et arbejde ved jeg ikke helt......

Nogen dage er værre end andre.....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)