Hej kære aminoer. Vi har tidligere annonceret at vi tog nogle forhandler ind som vi ville lave dropshipping for, hvilket vi har været glade for og de fleste gør det da også god. Der får deres egen shop, hvor vi giver dem tilladelse til at benytte vores billeder og en standard tekst på 1-2 linjer, som de må publicerer. Samtidig sender vi dem det vi kalder en inspirationstekst, som er den tekst som bruges i vores egen webshop. Denne har de alle fået at vide at de ikke må bruge direkte på deres side, men de må godt skrive deres egen tekst ud fra vores - Altså skrive den om med egne ord. Det har de alle gjort, undtagen en, denne ene har kopiret alle vores tekster direkte, inkl. de tekster vi har på forsiden af vores egen hjemmeside. Jeg har skrevet tonsvis af emails til personen uden svar. Så har jeg prøvet at ringe mange gang og kom igennem en gang, hvor han høj og helligt lovede at få det rettet, men intet skete der. Jeg sendte så i sidste måned en anbefalet brev med en trussel, som lød følgende: Hej Jeg har nu prøvet at kontakte dig/jer via både mail og telefon mange gange. Om jeg blot har været uheldig eller om du prøver at undgå at svarer ved jeg ikke og jeg vil lade tvivlen komme dig til gode. Jeg prøver derfor nu pr. brev (Dog sender jeg en PDF version til alle de mails jeg har på dig). Det jeg gerne vil bede dig om er at få ændret den tekst du har på forsiden af www.xxxx.dk, da den er direkte kopieret fra www.ongear.dk/shop/. Ligeledes vil jeg bede dig om at fjerne alle produktteksterne, du eller din webmand har tydeligvis ikke forstået at products_description_inspiration ikke må vises på hjemmesiden. Denne tekst er kun en inspiration, som du kan skrive dine egne tekster ud fra. Jeg forventer at dette er bragt i orden inden d. 1/10-2009 eller må jeg se mig nødsaget til at ophæve vores samarbejde og samtidig sende dig en regning pr. kopierede tekst. Med venlig hilsen Det er nu efter den 1/10 og jeg har igen tjekket websitet, uden der er foretaget den mindste ændring. Hvad gør vi så nu? Vi er jo meget bange for at vi bliver eller allerede er blevet straffet i de forskellige søgemaskiner, fordi han har kopiret vores tekster. Jeg vil ikke linke direkte til hans hjemmeside da det blot vil give ham noget værdi hos Google og dermed endnu større chance for at vi bliver straffet. Jeg håber der er nogen der har en god fremgangs måde. Hvem skal vi kontakt? |
Jeg smider den lige til tops, da jeg rigtig gerne vil have noget feedback på hvordan vi skal forholde os og hvad vi skal gøre.