Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i Danmark, salg i Sverige?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Har et hurtigt spørgsmål jeg meget gerne vil have en afklaring på, så håber at der er et par af jer skarpe hoveder herinde som kan hjælpe Smile

Jeg har en webshop i Danmark, men vil nu meget gerne også begynde at sælge mine varer i Sverige, hvordan fungere det rent moms mæssigt? Som jeg har forstået det, skal momsen afregnes i det land (inden for EU) hvor varen bliver købt, dvs. dansk moms og at  min moms afregning skal ske på præcis samme præmisser, som hvis salget var foregået i Danmark, er det korrekt?

Pft.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:04

Der skal være nogle rigtigt gode grunde til at du skulle vælge Sverige som næste land du går ind i... hvis du har et specielt stækt netværk så kan det godt være en god ide, men hvis du for eksempel kun går ind i sverige fordi det ligger "lige ved siden af"

- så lyt lige til Thorborgs gode råd om emnet (som jeg også har erfaret er rigtigt)

http://thorborg.tv/vil-du-til-udlandet-med-dit-website.html

-Karsten

Tilmeldt 19. Sep 09
Skrevet kl. 12:52

Tak for inputtet Karsten, giver bestemt stof til eftertanke, men har et forholdsvist stærkt netværk i det svenske og er ikke bleg for at prøve krafter med det Smile

Ved du hvordan det fungerer rent moms mæssigt, er det ikke korrekt at momsen inden for EU skal afregnes i det land hvor virksomheden befinder sig, dvs. Danmark?

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:02

Hej Herman

Hvis det er B2B skal du fakturere kunden uden moms.

Hvis det er B2C skal du fakturere kunden med moms.

God vind.

Kim Rasmussen

www.billigtisverige.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:03

Hej Hermann

Sæger du til virksomheder i andre EU lande, så sælger du varen uden dansk moms. Så sørger virksomheden selv for at indberette moms i deres eget land.

Sælger du til private - i fx. Sverige som du selv nævner - så skal du opkræve DANSK moms.

I tilfældet med Sverige betyder det nu ikke så meget, for i begge lande er momssatsen på 25% (Sverige har dog vist nok nogle undtagelser med reduceret moms)

Der er et afsnit om det her: http://www.letmoms.dk/svensk_moms.asp

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. Sep 09
Skrevet kl. 13:13

Hej Kim & Morten,

Tak for jeres input, giver mig i kast med projektet Smile

Mvh.

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:22

Hej Kim

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvad sælger du?

Hilsen Morten

p.s. det kunne være rigtig fedt hvis du startede en blog hvor du skrev om dine erfaringer - både gode og dårlige, så vi kan følge med i processen, og måske endda lære af dine erfaringer :)

Tilmeldt 19. Sep 09
Skrevet kl. 14:14

Hej Morten,

Går ud fra at du mener "Hermann"? :-) Jeg vil helst ikke sige så meget mere på nuværende tidspunkt, men jeg tror at vi kan sælge rigtig godt i Sverige, og skal selvfølgelig nok holde jer opdateret med erfaringer, positive så vel som negative, så snart vi er kommet videre ind i projektet.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:23

Hej Thomas Smile

Jeg er også selv lige gået ind på det Svenske mærket, og det går godt fordi jeg ikke har nogen konkurrenter på mit område, man skal bare lige huske på, at den Svenske krone ligger på ca 0,71 øre, så det koster dem ca. 30 % mere at handle i Danmark, og det får mange af dem til at holde sig væk.

Jeg har så lavet det sådan at alle svenske virksomheder kan handle hos os og betale beløbet i Svenske kroner ind til den. 01-04-2010 hvor vi åbner en afdeling i Helsingborg, og så for min skyld så kan jeg jo bare håbe på at deres krone kommer lidt op i mellem tiden Stick out tongue

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)