Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelsen af Community Site i Tyskland

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino venner

Vi er en gruppe på 3 gutter der står over for at lancere et nyt community website i Tyskland og i den sammenhæng står vi og mangler informationer omkring lovgivning på netop dette område gælende for Tyskland. Vi har prøvet få de manglende informationer fra den tyske ambassades erhvervs afdeling, men desværre uden held, så nu prøver vi lykken her inde på AMINO.

Det vi specifikt søger er:   

1. Informationer om bruger betaling i Tyskland. Dvs. er der andre regler gældende i Tyskland i forhold til Danmark?   

2. Vi søger også noget information omkring hvilken alder man skal have for at være myndig i Tyskland. Dvs. Ligesom i Danmark skal man være over 18 år før man kan køre bil og gå på værtshus, men hvilken alder er det i Tyskland.

Håber i kan være os behjælpelige med disse 2 spørgsmål.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:13
Prøv på tysk.dk

Der er en pæn trafik

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:15
Dato: 22-09-2006 14:54:25
Forfatter:Data Solutions
Hej Amino venner

1. Informationer om bruger betaling i Tyskland. Dvs. er der andre regler gældende i Tyskland i forhold til Danmark? 

2. Vi søger også noget information omkring hvilken alder man skal have for at være myndig i Tyskland. Dvs. Ligesom i Danmark skal man være over 18 år før man kan køre bil og gå på værtshus, men hvilken alder er det i Tyskland.

Håber i kan være os behjælpelige med disse 2 spørgsmål.

18 er den alder man kan køre bil. Men man kan allerede tidligere gå på værsthus, desuden så vidt jeg husker er Øl og smøger må nydes med 16, men hård ting som whiskey osv først fra man er 18. Mange diskoteker smider en ud efter klokken 12 når man er under 18.
Det er det jeg kan huske fra min spæde ungdom da jeg boede i tyskland, men som jeg kan se er det stadig sådan.

Hvis du kan tysk står der her lidt http://www.dija.de/cgi-bin/showcontent.asp?ThemaID=702

Hilsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:17
Nåja.. og hvis du ikke kan tysk.. så send en PM så oversætter jeg lige det nødvendige :0)
Fra Hamborg, Berlin og Rostock
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:49
hej,

..ja, jeres idee skal være noget helt nyt! Alle danske communitys er plagiater af tyske! (se Fx nightlife.de vs. Nightleif.dk osv...!)

hvis det er noget som der virkeligt er banebrydende, så skriv gerne til mig så besvarer jeg gerne yderligere spørgsmål også om det strategiske (marketing) de retslige spøgsmål! hvordan ville i markedsføre jer??? har i lavet en test hvordan siden bliver opfattet af tyskere? (de har en anden smag?)

mht Volljährigkeit, så er det rigtigt med de 18 år efter BGB,

Betalinger via sites fungerer dog mest via mobilen (sms) som man også kender det i DK, her er det ikke nødvendigt at være myndig, da det helt klart går ind under lommepenge paragrafen, ligeledes BGB.

Jeg ville glæde mig at høre mere fra jer!

mvh

Chrisitian Seehusen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:19
Dato: 19-01-2007 18:48:31 Forfatter: Christianktv
hej,

..ja, jeres idee skal være noget helt nyt! Alle danske communitys er plagiater af tyske! (se Fx nightlife.de vs. Nightleif.dk osv...!)

Det var da noget af en påstand..
De tyskere jeg har arbejdet sammen med har sgu ikke været for netkvikke, men bevares, der er da sikkert en håndfuld af dem i denne verden...

Dbh Martin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)