Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

godordbog.dk online

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Som overskriften siger så har jeg sat godordbog.dk online.

Det er en ny gratis ordbog der henter oversættelserne i "reel time" fra google translate.
Den kan ligeledes oversætte til flere sprog af gangen.

I den sammenhæng vil jeg gerne havde lidt feedback.

Rettelser og mangler er velkomne.

www.godordbog.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Hej Swon,

Fedt initiativ og rigtig godt med alle de sprog muligheder. Din side kræver at man bruger lige nogle sekunder på at lede efter stedet hvor man vælger sprog og indtaster sin tekst + skaber sig et overblik. Det havde været nemmere hvis ikke du skjulte sprogmulighederne. Men det er en lille ting, som de flese formodentlig ikke vil bemærke.

Derudover virker siden nærmest for "bred", da man skal trække scrollbaren helt til højre før man kan se der hvor der står Italiensk/Automatisk.

Håber du kan benytte det.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 21:46

ucar:

Derudover virker siden nærmest for "bred", da man skal trække scrollbaren helt til højre før man kan se der hvor der står Italiensk/Automatisk.

Hej ucar,

Kan du sige mig hvilken browser du bruger + hvilken opløsning din skærm er.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

1: Jeg syntes du skal have et design, som ikke er så glossy og uoverskueligt, et simpelt, stilrent design, ville være meget bedre til sådan et site, end det der er nu.

2: Jeg kunne ikke få oversat et eneste ord, prøvede med Engelsk og ordet "Random". Trykker Enter, intet sker, jeg trykker på shift i håb om at jeg "rammer" en hidden knap / what-ever, men sådan en er der heller ikke.

Det var bare det :)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 21:52

Yusuf:

1: Jeg syntes du skal have et design, som ikke er så glossy og uoverskueligt, et simpelt, stilrent design, ville være meget bedre til sådan et site, end det der er nu.

2: Jeg kunne ikke få oversat et eneste ord, prøvede med Engelsk og ordet "Random". Trykker Enter, intet sker, jeg trykker på shift i håb om at jeg "rammer" en hidden knap / what-ever, men sådan en er der heller ikke.

1. Hvilken del af det nuværende design er det du finder uoverskuelig? :)

2. Oversætteren er i Javascript, så hvis du har det blokeret i din browser får du ingen oversættelse.
Netop der "reel time" delen ligger, den oversætter mens du skriver.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Jeg kan ikke lide den der form for design, teksten er for stor, glossy, for meget border, gradient, og de farver du har valgt at bruge, syntes jeg heller ikke om, meget "farve-løse"-farver, mørke i det.

Hvad med noget mere, livligt?

-

Fik endelig siden til at virke.

F.eks. jeg vidste ikke at man skal tilføje de sprog man vil have oversat til ved at klikke på knappen "Tilføj oversættelse" <- Jeg tænkte, TILFØJ en oversættelse, dvs. skrive et ord på et sprog, og skrive oversættelsen på et andet og tilføje den til databasen.

Det er en god ide at bruge korrekt formulering, da dine besøgende ellers bruger uffatelig megen tid på at finde ud af at bruge dit site.

-

Dig der har kodet sidens system?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:17

Hej Yusuf

Tak, jeg vil få lavet en bruger test af farve delen.

Har placeret en stor pil nu, håber det hjælper første gangs brugere med at finde knappen (:
Og har ændret det til "Tilføj sprog" istedet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)