Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må mit invest selskab stå for driften?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller skal jeg oprette et driftselskab under invest. selskabet og lade dette stå for driften af mine virksomheder og kommende projekter?

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:15

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis dit invest-selskab er et holdingselskab, så må det vist ikke stå for driften.

Normalt (som jeg ser det) har du fx et holdingselskab (A) og et driftselskab (B) som står for driften af de aktiviteter, forbundet med (B). Har du flere virksomheder vil de normalt ligge under (A) lige som (B) gør det. Altså dit holdingselskab ejer også (C), (D) osv.

Der er vel ikke meget fornuft i at blande selskaberne sammen i eet driftsselskab eller?

Jack 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:58

Basalt set er et holdingselskab blot et almindeligt selskab som har til formål at eje ejerandele i andre selskaber.  Hvis du ligger din drift i dette selskab er det teknisk set et ikke holdingselskab.

Hvad der er afgørende er formålsparagraffen i dit selskab. Hvad siger den om formålet med virksomhedens drift? Da jeg formoder at det er dit eget 100% ejet selskab kan du selv tilpasse formålsparagrafen til evt. ny eller udvidet aktivitet.

Selv om det er muligt at "blande" aktiviteten sammen - vil jeg tilslutte mig Business om at det bør overvejes om en opdeling af aktiviteten i henholdsvis et holdingselskab og driftsselskab vil være hensigtmæssigt.

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)