Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig eller lønmodtager

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

En ganske almindelig lønmodtager - i en hel anden branche end min - har på eget initiativ solgt mit produkt. Big Smile

Jeg har aftalt med ham, at han skal have en løbende provision af den månedlige omsætning til kunden.

Spørgsmålet er så, om jeg kan udbetale denne provision som b-indkomst, eller om det skal være A-indkomst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Hvis han ikke er ansat via dig, så må det være B-indkomst!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:54

Jeg vil rettere sige "Hvis han ikke kan anses" at være i et ansættelsesforhold til dig.....  Hvis der er tale om et ansættelsesforhold kan Skat gøre arbejdsgiveren hæftelsespligtig

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00

Ja...hvis han kun har denne ene arbejdsgiver, men ved flere "arbejdsgivere" burde det vel ikke give problemer!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:42

Det ved jeg da ikke. Der er da masser af lønmodtagere som har mere end et job ligesom der er selvstændigt erhvervsdrivende som kun har én hvervgiver. Afgørende er for hvis regning og risiko den provisionslønnede handler og om der er tale om et mere eller mindre permanent ansættelsesforhold. Jeg ville nok betragte vedkommende som lønmodtager/honorarmodtager medmindre denne fakturerer med CVR-nr.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)