I analytics hedder det "Site overlay" og ligger i første menu kategori "Dashboards".
Uhh, det vil jeg meget nødig kalde dig - jeg kender dig jo ikke ![]() ![]() /Claus |
ret genial service...se billeder
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Okay, tak. Fandt det (kan dog ikke helt få det til at fungere, men det skyldes nok snarere min browser). Jeg kan sagtens iføre mig retarderet-kappen og stolt bære den, når jeg klikker rundt i Analytics. Jeg har kun brugt det en uge (har tidligere brugt deep metrix) og jeg synes ikke, at jeg laver andet, end at lede efter fatte-hatten, der matcher min nye, fine kappe, når jeg bruger det system. Eksempelvis, kan jeg simpelthen ikke få min non-matematisk-student-hjerne, til at fatte, at jeg eksempelvis kan have 10.000 unikke visitors ifølge én graf, og have 200.000 unikke views og det dobbelte i pageviews ifølge en anden, på én af undersiderne. (pageview delen forstår jeg godt, men ikke hvad et unikt visit så er) og når den så tager mig i hånden og forklarer mig følgende: "Unique Views displays the number of visits during which this page (determined by the combination of URI and title) was viewed. Pageviews is the number of times the page was viewed." Er vi ude i sessions? At 10.000 forskellige brugere har set den side, i gennemsnitligt 20 forskellige sessions? Og hvad definerer så en session? Er det et minutinterval, eller browsersessions, eller hvad vil den have mig til at forstå? Jeg må indrømme, at jeg er på bar bund. .. og undskyld, at jeg hiver denne tråd væk fra dets originale topic (det er jeg god til), men jeg tænkte, at jeg hellere måtte slå til, nu hvor der var nogen der vidste hvad de talte om :) |
Ja, der kommer sikkert en gul bjælke i Internet Explorer. Den skal du lige klikke på og tillade siden at køre.
He, he, ja det hører nok til en anden tråd, men jeg skal forsøge at svare. Som jeg forstår det betyder "Unique views" hvor mange unikke besøgende der i den givne periode har været forbi siden. Det vil sige at i dit eksempel har de 10.000 unikke brugere (en bruger der besøger din side om morgenen og kommer igen om aftenen er 2 brugere, men 1 unik bruger) tilsammen set din side 200.000 gange (må siges at være ret pænt). Claus P |
Men ja, det var også det jeg forventede - en session. Jeg kan bare ikke læse på Analytics, hvordan de definerer en session. Hvad er det eventuelle tidsinterval.. og/eller er det browsersessions? Tallene var made up, for the occation - i virkeligheden er de langt højere. høhø ;-) |
Nej, unikke har ikke noget at gøre med sessioner. Sessioner har derimod betydning for hvornår det regnes som et nyt visit (ikke unikt visit). En session er default 30 minutter i Analytics: Selvfølgelig er de langt højere, regnede da heller ikke med andet. Claus |
Så fatter jeg det slet ikke. Hvis der er Unique users, unique visits, vists (pageviews) og sessions.. så er der i min lille verden én for meget. Kan godt afsløre at det til stadighed er Unique visits (er det overhovdet stavet rigtigt, nu hvor jeg har skrevet det op mod nitten gange?). Anyways... sitet byder nu RedSheriff velkommen i stedet .. og vi håber på det bedste, mht. min fatteevne. |