Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ret genial service...se billeder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-09-2006 11:33:50 Forfatter: Lone S. Hansen Claus P: Hvor finder jeg den feature i Analytics?

I analytics hedder det "Site overlay" og ligger i første menu kategori "Dashboards".

Måske er jeg retarderet, men jeg synes simpelthen at det system er så uoverskueligt og tåbeligt.

Uhh, det vil jeg meget nødig kalde dig - jeg kender dig jo ikke  - men jeg synes faktisk at det er et ganske fornuftigt system der både er overskueligt og meget anvendeligt. Analytics (f.k.a. Urchin) og Webtrends er nogle af de største på markedet og de minder meget om hinanden i opbygning. Jeg går udfra at firmaer der arbejder med statistik og adfærdsanalyse har brugt en del tid på at finde ud af hvordan deres interfaces skal fungere - men måske de skulle have haft dig med i den rundspørge

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:27
Hej Claus.

Okay, tak. Fandt det (kan dog ikke helt få det til at fungere, men det skyldes nok snarere min browser).

Jeg kan sagtens iføre mig retarderet-kappen og stolt bære den, når jeg
klikker rundt i Analytics. Jeg har kun brugt det en uge (har tidligere
brugt deep metrix) og jeg synes ikke, at jeg laver andet, end at lede
efter fatte-hatten, der matcher min nye, fine kappe, når jeg bruger det
system.

Eksempelvis, kan jeg simpelthen ikke få min
non-matematisk-student-hjerne, til at fatte, at jeg eksempelvis kan
have 10.000 unikke visitors ifølge én graf, og have 200.000 unikke
views og det dobbelte i pageviews ifølge en anden, på én af
undersiderne. (pageview delen forstår jeg godt, men ikke hvad et unikt
visit så er) og når den så tager mig i hånden og forklarer mig
følgende: "Unique Views displays the number of visits during which this
page (determined by the combination of URI and title) was viewed.
Pageviews is the number of times the page was viewed."

Er vi ude i sessions? At 10.000 forskellige brugere har set den side, i
gennemsnitligt 20 forskellige sessions? Og hvad definerer så en
session? Er det et minutinterval, eller browsersessions, eller hvad vil
den have mig til at forstå?  Jeg må indrømme, at jeg er på bar
bund.

.. og undskyld, at jeg hiver denne tråd væk fra dets originale topic
(det er jeg god til), men jeg tænkte, at jeg hellere måtte slå til, nu
hvor der var nogen der vidste hvad de talte om :)

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 19:03
Dato: 25-09-2006 12:26:49 Forfatter: Lone S. Hansen Hej Claus.

Okay, tak. Fandt det (kan dog ikke helt få det til at fungere, men det skyldes nok snarere min browser).

Ja, der kommer sikkert en gul bjælke i Internet Explorer. Den skal du lige klikke på og tillade siden at køre.

Jeg kan sagtens iføre mig retarderet-kappen og stolt bære den, når jeg klikker rundt i Analytics. Jeg har kun brugt det en uge (har tidligere brugt deep metrix) og jeg synes ikke, at jeg laver andet, end at lede efter fatte-hatten, der matcher min nye, fine kappe, når jeg bruger det system.

Eksempelvis, kan jeg simpelthen ikke få min non-matematisk-student-hjerne, til at fatte, at jeg eksempelvis kan have 10.000 unikke visitors ifølge én graf, og have 200.000 unikke views og det dobbelte i pageviews ifølge en anden, på én af undersiderne. (pageview delen forstår jeg godt, men ikke hvad et unikt visit så er) og når den så tager mig i hånden og forklarer mig følgende: ''Unique Views displays the number of visits during which this page (determined by the combination of URI and title) was viewed. Pageviews is the number of times the page was viewed.''
Er vi ude i sessions? At 10.000 forskellige brugere har set den side, i gennemsnitligt 20 forskellige sessions? Og hvad definerer så en session? Er det et minutinterval, eller browsersessions, eller hvad vil den have mig til at forstå?  Jeg må indrømme, at jeg er på bar bund.

.. og undskyld, at jeg hiver denne tråd væk fra dets originale topic (det er jeg god til), men jeg tænkte, at jeg hellere måtte slå til, nu hvor der var nogen der vidste hvad de talte om :)

He, he, ja det hører nok til en anden tråd, men jeg skal forsøge at svare.
Som jeg forstår det betyder "Unique views" hvor mange unikke besøgende der i den givne periode har været forbi siden.

Det vil sige at i dit eksempel har de 10.000 unikke brugere (en bruger der besøger din side om morgenen og kommer igen om aftenen er 2 brugere, men 1 unik bruger) tilsammen set din side 200.000 gange (må siges at være ret pænt).

Claus P

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 19:08
Hej Claus. Tak for svaret.
Men ja, det var også det jeg forventede - en session.  Jeg kan bare ikke læse på Analytics, hvordan de definerer en session.  Hvad er det eventuelle tidsinterval.. og/eller er det browsersessions?

Tallene var made up, for the occation - i virkeligheden er de langt højere. høhø ;-)

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 20:30

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 01:37
Godt så. Vi har så opklaret, at det ikke er Analytics, der er problemet.. men til ingens store overraskelse: mig.

Så fatter jeg det slet ikke. Hvis der er Unique users, unique visits,
vists (pageviews) og sessions..  så er der i min lille verden én
for meget.  Kan godt afsløre at det til stadighed er Unique visits
(er det overhovdet stavet rigtigt, nu hvor jeg har skrevet det op mod
nitten gange?).  Anyways... sitet byder nu RedSheriff velkommen i
stedet .. og vi håber på det bedste, mht. min fatteevne.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)