Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man komme ud af en kontrakt pga. prisstigninger ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften...

Jeg er Fribetaling-kunde og har fornyligt modtaget en email fra DIBS som har overtaget Fribetaling om at de nu sætter priserne op. Generelt er prisstigninger jo en normalt og forståeligt men de varslede prisstigninger er for mit vedkommende stigninger på over 234 % i forfold til den normale månedlige ydelse, hvilket jeg synes er fuldstændigt uproportionelt og urealistisk...

Jeg er bundet af min kontakt til udgangen af 4. kvartal i 2010 og i kontrakten tages der højde for prisstigninger ved følgende i kontrakten:

4.3.

FRIbetaling kan til enhver tid foretage ændringer i priserne for brug af

FRIbetaling systemet, hvilket dog skal meddeles kunden skriftligt med tre

måneders varsel.

Mit spørgsmål er nu:

Kan man komme ud af en kontrakt, selvom de har taget højde for prisstigninger i kontrakten, når der er tale om prisstigninger på over 234 %....?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et bud kunne være at prøve at bruge Aftalelovens § 36

"En aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis, hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde at gøre den gældende. Det samme gælder andre retshandler."

Om der er basis for at ophæve en aftale som følge af væsentlige ændringer i prisen afhænger af en konkret vurdering. Jeg er tidligere stødt på afgørelser, hvor ændringer på 50% i prisen har været grund nok til at hæve en aftale. 234 % er meget væsentligt prisstigning.

At en væsentlig prisstigning kan begrunde en ophævelse af aftalen bør være rimelig, da man ellers giver en blankocheck til udbyder.

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 21:29

Tak for dit bud Henrik... Er der andre kloge hoveder udover Henrik der kan bekræfte at aftalelovens § 36 kan bruges som grund til at komme ud af en sådan kontrakt ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:32

Klog og klog :o

Jeg er også stærkt utilfreds med den voldsomme stigning efter DIBS købte FRIbetaling.

Dette meddelte jeg DIBS, hvor de skrev at jeg kunne opsige aftalen pr. 31/12-09

Mit problem er så bare, hvem skal jeg bruge hvis ikke DIBS, der er ingen der er tilnærmelsesvist så konkurrencedygtige som FRIbetaling var.

Nogle der kan anbefale?

Venlig hilsen Heidi

http://choco.dk

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 21:37

hmm... det billigste jeg har kunne finde indtil videre er quickpay men igen kommer det jo an på hvilke krav til specifikationer man har...

Og nej ingen er lige så billige som fribetaling men tror næsten også at dibs blot har opkøbt fribetaling for at stoppe dette.

mvh. Anders Holm

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:41

HeidiHansen:
Mit problem er så bare, hvem skal jeg bruge hvis ikke DIBS

Jeg kan anbefale ePay (www.epay.dk) som jeg selv bruger. Jeg kender ikke selv FRIbetaling så ved ikke hvad de kunne specielt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 21:44

3 generelle ting om fribetaling (i følge min mening):

1. Fribetaling var billige...rigtig billige!

2. Deres support var rigtig dårlig men igen så får man vel hvad man betaler for.

3. En del havde problemer med opsætning men når det var løst så kørte det bare.

mvh. Anders Holm

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:48

Poweriser Denmark:
tror næsten også at dibs blot har opkøbt fribetaling for at stoppe dette.

Det ville da ikke være første gang det skete......

Jeg har ingen jura erfaring, men jeg synes at have hørt at firmaer kan retfærdiggøre prisstigningen hvis den nye pris stadig ligger inden for de generelle markedspriser.

Men hvorfor ikke blot skrue lidt op for indtjeningen ved også at sælge det sikkerhedsudstyr du anbefaler folk bruger?? I stedet for at sænke priserne i dit tilbud med kr. 1000,- kunne du jo lave en "sikker leg" kampagne hvor du inkluderer en hjelm og albue/håndledsbeskyttere i prisen. Indkøb af sikkerhedsudstyret er med garanti billigere end 1000,- og så kan du jo bruge den ekstra fortjeneste hos fx Quickpay Wink

Hilsen Morten

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 22:29

Hehe... det er på vej ;)

mvh. Anders Holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

Hej,

Jeg benytter idag Paypal. De har netop fået dansk interface også er den nem at integrere og har mange funktionaliteter, såsom API, månedlige opkrævninger, osv. Derudover er den benyttet i hele verden og der er dermed rigtig meget info til den ny opstartede på nettet. Deres support virker også godt. Eneste ulempe er at de ikke tager Dankort.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)