Jeg blev også ringet op her for 14 dage siden hvor jeg fik det her super tilbud fra dem: De flyttede hele deres lager til sverige og skulle derfor have solgt lageret i danmark hurtigt. (Der er jo ikke noget at flytte hvis det hele er solgt) Han siger så at han giver gratis mobiler væk, for simpelthen at komme af med dem. Det er først efter 5 min, at han lige indskyder at der er tilknyttet et erhvervs abb. til dem med binding på 12 måneder. Han startede med at sige at de var elt gratis- jeg skulle bare sige hvilken en jeg gerne ville have!
Vi finder så ud af at det er en Iphone 3gs jeg skal have, det er tilfældigvis den eneste tlf. som han faktisk ikke kan give gratis, men som koster 1299,- selvfølgelig også med abb.
Jeg afviser så med henblik på at det er der jo ikke meget "jeg skal af med lageret tilbud i" specielt pga. deres egen faste pris på den til privat var billigere, telenor havde et bedre og billigere tilbud til mig. Jeg bliver så efterfølgende ringet op af 3 sælgere de næste 4 dage hver dag, der alle ville sælge mig telefoner og abb. Den første sælger bliver også ved med at kime mig ned, dagen efter jeg havde afvist hans tilbud fik jeg 5 opkald på samme dag fordi han ikke kunne forstå at jeg ikke ville have den! 5 opkald af 3-4 min det er godt og vel 20 min. Min normale timepris ligger på 800,. hvis jeg skal tvinges til arbejde. Han har brugt for 267,- af min tid og det er først da jeg nægter at vi faktisk bruger mobiler, og at vi her i forretningen kommunikerer pr. brevdue at han stopper og inden han ligger på får jeg smidt den her i hovedet "Du kan ringe igen når du og din forretning er blevet mere voksen"
En ting der er sikkert- jeg ringer ikke til jer Telia
ps. er der nogen der har bemærket at telia har sat de fleste af deres gebyrer op med 500% ? |
Jeg bliver kontaktet af dem ca. hver 14dag/3 uger, det der er problemet ved dem er at de har selvstændige firmaer der ringer ud på ren provision der lover guld og grønne skove.
Jeg har selv tidligere tegnet abbonoment på 2 gratis telefoner ved dem. Da det var i forbindelse med at jeg flyttede sendte jeg mine nye adresse på den kontrakt jeg skulle underskrive.
Jeg brugte så telefonerne minimalt, tæt på slet ikke i 3md hvor jeg ikke fik nogle regning, hvilket jeg ikke tillagde den store betydning, da jeg troede det begrænsede forbrug bare blev samlet sammen og faktureret når der var nok forbrug.
Da jeg så skulle ringe på et tidspunkt, var telefonen lukket. Jeg ringer så ind og siger hvad sker der lige her. Får oplyst at jeg jo ikke har betalt så de er spærret. Det er jeg så ikke uening i men har jo ikke modtaget faktura.
Det skyldes så at jeg da vi flyttede ikke har ændret adresse ved cvr, men kun på fyttemeddelsen, hvor der er også er plads til firmaet, hvorfor jeg troede det gik automatisk lige som vores private forhold gør. Så husk også at ændre ved CVR hvis i skal flytte.
Det foreligger jeg for Telia sammen med forholdet at jeg har oplyst det i min aftale med dem, så de har haft oplysningen. Jeg tilbyder at betale for det forbrug jeg har haft samt renter af det, men siger at jeg ikke vil betale diverse gebyrer, da de har haft oplysningen. Det nægter de efter lidt telefon/brev veksling, hvor efter jeg betaler det hele. Jeg er selvføllig ikke kunde der mere, og bliver det heller ikke igen.
Thomas