Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danskeres holdning/frygt for .com domæne vs. .dk domæne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi får en del besøgende ind på vores .com domæne igennem google. Det betyder at de har en meget god ide om hvad det er de går ind til. Vi har dog ikke særligt mange salg, hvilket undrer mig en del, da vi sælger mange af de samme varer fra en anden webshop der har et .dk domæne.

Tror i danskere har en angst for at handle på .com domæner? Virker det ikke lige så pålideligt som et .dk domæne? Eller er det helt hen i vejret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:35

Det skal måske lige uddybes, at grunden til at de ved hvad 'de går ind til', skyldes meget direkte titler og beskrivelser af sidernes indhold ;)

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 08:08

Det kunne godt tænkes, at når en "middelmådig" internetbruger går ind på en .com side, tænker forbrugeren ikke altid lige over, at siden rent faktisk kan være pæredansk, og derfor kan henledes til at tro at det er et udenlandsk firma, og derfor tøver med at handle.

Om der er et gran af sandhed i dette har jeg ingen ide om, blot lige et par tanker om emnet.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 11:07

Jeg tror du finde svaret i, at vi er "opdraget" med .dk

Det vil tage lang tid før .com slår igennem i DK.

Hvorfor .com ikke sælger så godt, når slutbrugeren er inde på sitet, skyldes nok at de fleste .com slutbrugere ikke er fra DK.

Det kan også skyldes at jeres .com domæne kun bliver brugt til at blive viderestillet til .dk

Mvh

Holger 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)