Hejsa. Jeg kan godt forstå, at I ikke opnår den indtægt som I ønsker. Som potentiel kunde, så oplever jeg ingen forskel på, om jeg køber tasken i Bilka eller hos jer. Det jeg mener er, at det opleves som om I ikke har gennemtænkt jeres eksistensgrundlag. Jeg vil forslå, at I tænker i nichemarked, da I umiddelbart konkurrere med Bilka og større sports detailhandlere. Her er der nogle essentielle spørgsmål som måske kan hjælpe jer i den retning. Idégrundlag
Idégrundlaget er en beskrivelse af virksomheden, set fra de lidt høje luftlag. Idégrundlaget skal bruges til at give dig og dine rådgivere en præcis beskrivelse af kernen i din virksomhedsidé. Hvad er det din virksomhed giver dine omgivelser?
Virksomhedens idé/eksistensberettigelse:
Virksomhedens forretningsgrundlag – hvad skal du tjener penge på ?
Hvordan skal virksomheden opfattes af kunden ?
Hvilken rolle skal virksomheden spille over for kunden ?
/Glenn |
Hej Glenn,
Jeg forstår godt hvad du mener.
Faktisk var grund-ideen at vi ville lave en butik, der netop tilbyder tasker i en anden kvalitet end den man typisk finder i Bilka. Desuden ville vi gerne have nogle produkter, der er lidt anderledes end dem man finder ude i butikkerne.
Derfor har vi også satset en del på norske Xtention og belgiske Jokapi.
Jeg kan godt se at det ikke fremgår særligt tydligt af vores web som den er nu. Og jeg indrømmer også gerne at vi har bevæget os en del væk fra grund-ideen og i stedet er prøvet at gå ind på f.eks. skoletaske markedet som vi ved (og også kan se på de konverteringer vi trods alt får) er noget bredere end sportstasker. Det er også derfor vi er begyndt med J-world taskerne, som appelere mere til de unges stil end til den praktiske sportsudøver.
Det har været med til at øge salget, trods alt.
Alligevel tror jeg nok du har ganske ret i at vi skal re-vurdere vores koncept og forretningsgrundlag.
Tak for input.
:o)
Hilsen Kim