|
Jeg skal bruge en super minimalistisk hjemmeside til et nyt projekt...
@Cygnet: Din pointe gik klart igennem, og jeg ved godt, at det ikke var din performance limit, du skitserede med din visuelle respons. @Lone: Din respons på min signatur er ret interessant, idet jeg jo netop er tekstforfatter, og derfor ville være lidt på dybt vand, hvis jeg havde en signatur der var sprogligt forkert;-). Når der står "www.dribling.dk ....tekstforfatter og kommunikerer!" - er meningen, at du netop skal blive stoppet i din læsning og provokeret af ordlyden. Du læser det jo, som om jeg/Dribling ER tekstforfatter og kommunikator. Ordene "tekstforfatter og kommunikerer" skal dog ikke læses som to forskellige kompetencer eller stillingsbetegnelser - derimod som verber/udsagnsord i præsens/nutid. Signaturen fortæller altså, at Dribling/jeg tekstforfatter og kommunikerer, ligesom du tegner og spiser. Om man så synes, at det er mere belastende end appetitvækkende, med et slogan der provokerer læsningen, er jo en smagssag. Så længe jeg får dig til at smage på ordene, er jeg dog tilfreds... @mk: Hmm..du har muligvis ret i, at min beskrivelse af mit behov var noget sparsomt, men det var blot ment som et oplæg til jer der har styr på hjemmesideopbygning, og netop Kristian fra Cygnets respons var med til at give mig overblik og nye idéer. Din fabuleren over betydningen af termen minimalistisk, må jeg dog hellere lige følge op på. @David rammer ret præcist min idé om minimalisme med sit link til www.syntese.info. Enkelt og meget stramt struktureret bliver "less is more" visualiseret med de næsten anonyme typer som bruges på denne side. Og det er netop det jeg har behov for på mit site. Og så mit ønske lidt mere skarpt formuleret: Sitet skal være næsten helt sort, med den føromtalte billedramme som det altdominerende. En helt anonym platform for det billede jeg har udvalgt i en given periode. Billedet skal fylde ca. 65% af skærmbilledet, og skal centreres, således at mine tre undersider blot ligger som anonyme klikmuligheder i baggrunden. Selve rammen - alt det sorte, med de tre undersidebjælker - skal altså være helt neutralt og minimalistisk enkelt. Nærmest som et B&O design. En helt diskret men lækker billedholder. Jeg takker allerede nu for de PMs og mails jeg har modtaget med tilbud etc. og vender tilbage til en eller to af jer i den kommende uge for at vælge en samarbejdspartner. Projektet er nemlig ret omfattende og storstilet trods hjemmesidens umiddelbart enkle tilgang. Kom endelig med flere indspark . Med solbeskinnet søndagshilsen René |
René@Lone: "Signaturen fortæller altså, at Dribling/jeg tekstforfatter og kommunikerer, ligesom du tegner og spiser." Hvis Lone spiste så meget som hun tegnede, tror jeg hendes fingre var blevet for tykke til at hun kunne styre sin tegnepen ![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
![]() |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
![]() |
|
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff