Jeg har et nyt forretningskoncept i støbeskeen, og skal derfor bruge en lidt speciel hjemmeside. Mit ønske: En virkelig minimalistisk hjemmeside som vel nemmest skitseres ved at være en art billedholder. Der skal være 3 undersider til helt klassiske standardinformationer som kontaktinfo, "om virksomheden", samt en nyhedsdel. Dette kunne jeg sådan set klare med en ganske lettilgængelig skabelon. Mit problem kommer, jeg er tekstmand - ikke hjemmesidehaj;-), da jeg gerne vil have selve forsiden til at indeholde en tom ramme, hvor jeg hurtigt og enkelt kan indsætte et stort billede, der på det nærmeste fylder hele skærmbilledet. Kan I følge mig? Altså en måske helt sort hjemmeside, med tre undersider, et logo i toppen - og så denne forside som kan skifte ansigt/billede hurtigt og effektivt. Hvis det er godt vejr udendøre kan jeg eksempelvis sætte et sommerbillede ind, dårligt: et med regnvejr. Jeg synes selv, at det må være meget enkelt, og håber, at en af jer stærke IT-folk, kan give mig et tip til, selv at kunne lave den, eller blot give mig en idé om hvordan og hvem der kan gøre det. Jeg glæder mig til at få nogle input. Med venlig hilsen René |
Jeg skal bruge en super minimalistisk hjemmeside til et nyt projekt...
Jeg har modtaget et par tilbud på en hjemmeside - men vil meget gerne have flere at vælge imellem. René |
Hejsa Rene, Så skidt da, en mere på banen her. Lige lavet et lille eksempel: http://www.cygnet.dk/amino/dribling.asp Der kan du så ændre billedet under "ændre billede", når du har gjort det skal du lige trykke F5 for at opdatere. Det skal nok laves så dette ikke er nødvendigt og du også kan vælge at vise tidligere uploadet billede, men kræver en stump database at få den sidste ting til at hænge sammen. Men her er i hvertfald en måde at gøre det på. Var det noget i den stil? |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Min henvendelse er af en helt anden art - din signatur: "tekstforfatter & kommunikerer" .. hedder det ikke, teknisk et "kommunikator" ? |
|
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
![]() René Dine oplysninger er at din hjemmeside skal være minimalistisk, der skal være et stort billede og 3 menu punkter. Det ikke meget syntes jeg at få af oplysninger. Minimalistisk er et vidt begreb syntes jeg, og specielt indenfor webdesign, da der er mange forsøg på at fortolke det, men som jeg ser det så betyder det man som kunstner ikke røber sin identitet i sit værk, og det kan jo godt være svært da mange af os har det med at lave kendetegn i vores grafiske kreationer. Så cygnet er vel inde på noget af det rigtige, da man kan se det han har foreslår ligger rimeligt langt væk fra hvad han normalt laver ;-) Så er der nogle enkelte regler mere i minimalistisk, som jeg ikke kan huske, men mener man bruger enkelte og rene former Jeg vil heller bruge et ord som enkelt design, så der jo friehænder ;-) Hvad er det for et firma ? og har du allerede et firma logo, det må jo gerne harmonere lidt ;) |
Hej Rene. Er det enkelt som idether: www.syntes.info du leder efter - altså bare med detder billede du vil have på? Edit: Nå, nu har de åbenbart ikke betalt for deres domæne :/ |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|