Kære Aminoer jeg er speciallæge i børne- og ungdomspsykiatri med fast ansættelsei det offentlige system, som overvejer at tage privat patienter til udredning og behandling. Hvad vil være mest hensigtsmæssigt at gøre, hvis jeg vil kun arbedje omkring 10 timer om ugen ved siden af mit fast arbejde: - At oprette en selvstændig erhvervsdrivende virksomhed? eller - at lade sig registere som honorarmodtager? Hvad vil give mest fordele, hvis jeg skal anskaffe mig en privat bærbare pc til skrifitlige arbejde og korespondance, etc og hvis jeg skal leje lokale i en anden læges praksis en dage om ugen, dette af hensyn til at få skattefradrag. Og hvis jeg på sigt om ca 1 år vil udvide mit arbejdsområde og være deltid privatpraktiserende. Hvordan er med udgifter til videreuddannelser, kan de fratrækkes og hvornår? Mit arbejde vil jo give overskud, er det nok, at man kan fratrække sine udgifter fra skat. I kan jo høre, at jeg er ret "grønt" på området, men måske er der en som har erfaring med det og har lyst og tid til at svare mig. Mange tak for hjælpen Farah
|
speciallæge på vej til privat praksis
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)