Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrevet melder [SPAM]

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj folkens

Problematikken har været behandlet tilbage i 2007 her på Amino, men nu tager jeg det lige op igen, da tiden måske har givet nye svar og muligheder...

Når vores nyhedsbrev udsendes, ryger den nogen gange direkte i "uønsket mail" og nogle gange viser den [SPAM] før emne-teksten.

Disse 2 ting bevirker selvfølgelig, at vores modtagere ikke læser vores mails.

Jeg har testet lidt ting...:

- Hvis jeg sender til nogle af de mail-adresser jeg har i samme system, viser den f.eks. [SPAM] i Outlook Express

- Hvis jeg sender til nogle af de mail-adresser jeg har i samme system, røger den direkte i "Uønsket mail" i Windows Mail som ligger på bl.a. Vista.

- Hvis jeg sender til en mail-adresse, jeg har gennem web-shop fra ScanNet, er der ingen problemer overhovedet - kører uden problemer.

Jeg har forsøgt at slette al indhold i mailen, så den hverken indeholder billeder, links eller lign. Samme problem melder sig.

Jeg har forsøgt at ændre afsender-adressen. Samme problem melder sig.

Jeg har forsøgt at ændre afsender-navnet. Samme problem melder sig.

Jeg har forsøgt div. emne-tekster. Samme problem melder sig.

Hvad kan jeg gøre...? Nogle gode idéer...?

Mvh.

Holbech, AltOnline.dk

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvor teknisk minded du, men det virker som om du rigtig gerne vil have det her til at virke :-).

Sender Policy Framework er sandsynligvis en del af løsningen. Jeg har før arbejdet med det

Med venlig hilsen
Casper Schneider.

Tilmeldt 21. May 08
Skrevet kl. 20:48

Vores nyhedsbrev SKAL ud til sine modtagere... Det er vores eksistens-grundlag...

Det som undre er, at et helt tomt nyhedsbrev stadig ryger ind som [SPAM] - SPF handler vel om at indholdet skal tilpasses - eller hvad...

Kan der være noget om at mail-servere kan blive oprettet på SPAM-lister så alt hvad der afsendes fra disse servere, ryger ind som SPAM...?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:01

For modtageren muliggør SPF via DNS opslag, at se hvilke mailservere der forventes at være leverandør af afsenderens mails.

Jeg tror du tænker på http://spamassassin.apache.org/ som blandt andet læser dit nyhedsbrev igennem, og udfra teksten vudere om det er spam.

Prøv at taste mailserverens IP ind på spamcop.net

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:47

Det er altid en god ide at kontrollere om IPerne er på nogen blacklister. Men outlook markere jo ikke som standard spam e-mail med [SPAM] i emnefeltet, det lyder mere somom at din udbyder du bruger til e-mail eller evt. et 3. part program du har inst. ser jeres mail som spam, hvis det er tilfældet er det jo et sted at starte med at undersøge det.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:52

Kan det være dit eget antivirusprogram, der smider dig rundt på ryggen?

Mvh,

Christian

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:05

Sender du via. egen mailserver, eller relayer du via. din udbyders SMTP? Evt. post en mailheader?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 22:19

Du kunne også overveje om du skulle begynde at benytte en ekstern leverandør til udsending af nyhedsbreve. F.eks. eBrev i Danmark eller måske en udenlandsk som: mailchimp eller campaignmonitor.

Har ikke selv meget erfaring med dem, men de skulle eftersigende have styr på SPF. Derudover er der en masse andre fordele.

Jeg ville helt sikkert vælge en af disse 3 hvis jeg skulle udsende mange nyhedsbreve, og hvor jeg ville være så sikker som man nu kan på at de når frem til modtagerne.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 22:23

Der er mange ting man skal være opmærksom på, når man udsender e-mail til mange modtagere. Chancen for at ens e-mail registreres som SPAM er store, jo flere man sender til.

De fleste mailservere har installeret en eller anden form for filter, som kigger mange forskellige parametre igennem, for at konstatere om e-mailen er en SPAM e-mail.

Man kan selv sørge for at at ens e-mail ikke registreres som SPAM, f.eks. ved at benytte tekniker som f.eks. SPF, som Carsten også er inde på. Andre metoder er at benytte en speciel e-mail nyhedsbrevs udsender. Disse udsender typisk så mange e-mails, at de har aftaler med de forskellige udbydere om ikke at blokere for e-mails fra dem.

En anden metode er at teste din e-mail inden endelig afsendelse. Det kan f.eks. gøres ved at installere dette program: http://www.nospamtoday.com/workstation/ på sin arbejdsstation. Send dit nyhedsbrev til en e-mail konto der hentes med dette program. Det giver nogle gode meldinger til hvorfor din e-mail bliver markeret som SPAM. F.eks. overdreven brug af billeder osv.

Tilmeldt 21. May 08
Skrevet kl. 23:28

Hej Alle

1000 tak for den fine response.

Fra mit mail-program, har jeg mulighed for at afsende en test til en specifik mail-adresse...

Var der evt. en af jer, der har styr på dette, der ville prøve at se et af de nyhedsbreve, der skriver [SPAM] i enme-linien i min Outlook Express og som smider den direkte i "Uønsket mail" på min anden pc med Vista og Windows Mail..

Så kan jeg indtaste din / jeres mail-adresse som test-modtager og så kan I se, hvad den melder hos jer...

Nogen der har lyst til denne lille øvelse...?

Mvh.

Holbech

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)