Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ShapeWorks = Herbalife

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

"Jeg mener da godt at Kontorinvest kan stille sig særdeles negativt overfor metoder

hvor man tilbyder midler der modvirker træthed, gigt og fedme under en hat."

Ork ja sagtens. Men det gør han jo ikke og jeg må igen henvise til min pointe.

Det var vist det emne der var hensigten at debattere, at du så kalder det drengerøvsfnidder

viser vist mere om dig, end om Kontorinvest.

Det er jo netop IKKE hans hensigt at debattere emnet. Det er jo DIG og andre der formår at tolke noget i "intet".
Der er jo ikke blevet bragt en egentlig debat op, hvor linket bliver brugt som reference. - Tværtimod står linket alene sammen en kort skrivelse der ikke indbyder til andet, end at folk med samme negative holdning skal følge ukonstruktivt op på det.

Drop denne manipulation James, JEG ved hvad jeg ser og mener, det gør du altså IKKE.

Manipulation - jeg må le! Hvis jeg ikke kan udtale mig om dig, så skulle du måske undlade at udtale dig om mig.
Jeg er træt af hentydninger til, at jeg bare er en naiv og blåøjet MLM freak der tager al MLM i forsvar. Hvis du endnu ikke har opfanget, at jeg gør mig reelle anstrengelser for at forstå det brede perspektiv indenfor MLM - positivt såvel som negativt; så ER du faldet af på den.
Det er en meget nem måde for jer kære kritikere, at forsøge at underminere andres ord og argumenter. - Folk skal jo ikke tage os MLM nørder seriøst; for alt hvad vi siger er jo noget sludder fordi vi ikke deler samme negative holdning som jer ikke sandt?

Skal jeg være helt ærlig; så kan jeg ikke se hvad det er du tager i forsvar.
Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har rettet kritik imod en anti-MLM´er. - Det er bemærkelsesværdigt at du var klar med en kommentar lige med det samme; hvorimod min kritik/debat imod andre MLM´er ikke har mødt nogen som helst protest fra dig.
Måske læser jeg for meget i det. Men det er helt sikkert, at du vitterligt har taget gruelig fejl i dit syn på mig og mine hensigter.

Jeg håber virkelig ikke, at du har i sinde at tage KontorInvests lettere løsslupne omgang på Amino mere i forsvar. - På den anden side ved jeg ikke hvilke relationer I måske har til hinanden.

Til syvende og sidst ved jeg ikke hvordan du kan bedømme mig udfra mit valg af ord; "Drengerøvsfnidder".
Jeg har jo oven i købet redegjort for; hvorfor jeg kalder det drengerøvsfnidder og det er simpelthen fordi, at den slags trådstartere oftest ER små drengerøve med en selvfabrikeret profil og/eller et ønske om at provokere.

Min kritik retter jeg imod ham til dels på baggrund af de mennesker, der ligesom jeg er træt af den slags halvseriøse og uproduktive indlæg, som selv en neandertaler kan berige med mere indhold. Igen forstår jeg ikke, at du tager den slags i forsvar og jeg håber sgu næsten, at KontorInvest viser sig at være en lille lømmel på 13 år med forsinket  kønsbehåring og en skinger stemme. Men skidt nu med det.

Nu har jeg lagt min mening og en evt. efterdialog imellem os vil formegentlig bare udarte sig til mudderkast igen.
Jeg synes bare du bør bakke op, omkring mere seriøse personer i stedet for at spilde din tid og energi på det rene ingenting.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Dato: 20-09-2006 19:37:32 Forfatter: James Hej Hans
Tværtimod står linket alene sammen en kort skrivelse der ikke indbyder til andet, end at folk med samme negative holdning skal følge ukonstruktivt op på det.
[...]
Min kritik retter jeg imod ham til dels på baggrund af de mennesker, der ligesom jeg er træt af den slags halvseriøse og uproduktive indlæg, som selv en neandertaler kan berige med mere indhold. Igen forstår jeg ikke, at du tager den slags i forsvar og jeg håber sgu næsten, at KontorInvest viser sig at være en lille lømmel på 13 år med forsinket  kønsbehåring og en skinger stemme. Men skidt nu med det.

Jeg håber altså ikke, at du selv ser dine indlæg som lutter konstruktiv kritik (med smedekampagner og ord som neandertaler, forsinket kønsbehåring, lømmel og fnidder-et-eller-andet). At offentliggøre et link til en produkttest, burde der absolut ikke være noget negativt i. Testen har ikke engang afgjort om produktet virker eller ej, så indtil videre er KontorInvest da sikkert spændt på udfaldet af testen med fået bekræftet rygtet om hvordan nogle MLM-sælgere opfører sig.

Hvis det var en bilsælger, der var blevet hængt ud, ville dette indlæg ikke i nær så religiøs grad, blive forfulgt af andre bilsælgere herinde.

Hvis produkterne viser sig at være noget fis, vil det overfor mig (subjektivt) bekræfte at MLM-sælgere oversælger deres produkt for vildt. Det er den eneste måde hvorpå, man kan sælge bagemel i pilleform.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 21:02

James

Kontorinvest lægger et link til en tv udsendelse, og herefter skriver han hans mening,

det får dig til at karakterisere dette som drengerøvsfnidder,

bagefter er du ved at fortælle mig, hvad jeg tænker og tror,

herefter er du inde og kommentere på kontorinvest´s kønsbehåring

gå lige et par gear ned, du er altså ikke gud ( endnu )

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 21:17
Ja det er godt Hans. Sikke du kan.

Jeg fortæller dig ikke hvad du tænker og tror. Det gør du.

Jeg snakker ikke om Kontorinvests kønsbehåring. Læs sætningen igen ordret.

Selvfølgelig er jeg ikke Gud. Den udtalelse står på din regning og tak for komplimentet i øvrigt.

Hvorfor skal jeg geare ned og hvorfor skal jeg undlade at bruge billedsprog og metaforer til at udtrykke mig; bare fordi du vælger at lægge anklager i det?

Den eneste reelle kritik jeg har rettet imod Kontorinvest er i og for sig ikke personlige. Jeg udtrykker min mening omkring hans indlæg og når jeg snakker om drengerøvsfnidder og neandertalere så er det stadig myntet på indholdet af hans indlæg - eller rettere mangel på samme.

Lad være med at gøre mig til Martyr og læs mine indlæg 2 gange næste gang - for du bliver ved med at læse forkert og det er ved at blive pineligt at se på.

Du er sgu bedre end fordummende anklager der ikke har hold i noget. Så måske er det dig der skal et gear længere ned.

Mvh.

James

PS. Hvorfor vil du så skide gerne have, at jeg er et dumt svin? Jeg mindes ikke at have trådt dig seriøst over tæerne før.

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 21:37
Hej Tommy

Hvad er det egentlig med det der "religiøse" der altid skal flettes ind et sted? Jeg kan ikke se det og det kan jeg virkelig ikke. Så hvis du ved det; så vil jeg oprigtigt gerne høre det.

I øvrigt har jeg aldrig brudt mig sønderligt om Herbalife. Men det er jo bare MIN holdning.

Jeg er udover dette bekendt med, at Herbalife allerede for år tilbage mistede en betydelig markedsandel i Europa. Dette vil sige, at jeg anerkender Herbalife som et MLM firma - men det er ikke ens betydende med, at der ikke er foregået nogle narrestreger. - Men det kan jeg personligt ikke fastslå konkret.

Da Herbalife mistede en markedsandel; så kan jeg gisne om, at dette er i direkte relation til de netværkere der efter sigende har skabt Herbalife´s blakkede ry (som beskrevet i linket som jeg nu har læst).
Dette er bestemt en mulighed og noget man vil kunne tage op til debat.

Når en virksomhed oplever et stort tab på markedet; så er man vel som regel nød til at omlægge sin strategi. Jeg tror, at Herbalife udfra dette valgte andre måder, hvorpå de kunne få øget omsætningen igen og det kunne måske være ved at oprette f.eks. et søster/datter selskabe med et nyt og fresh brandnavn.
Uden at jeg ved for meget om det; så kan evt. gæld/overskud vel overføres fra det ene selskab til den anden i forbindelse med, at skabe nogle skattemæssige besparelser.

Derudover er jeg personligt vel bekendt med, at der er utrolig meget svindel indenfor især kosttilskud og helseprodukter. På Amino har jeg flere gange sagt, at såkaldte mirakelprodukter ikke ukritisk bør tages for gode varer. - Jeg må så erkende at jeg ikke havde regnet med, at dette ville være et problem i et etableret firma som Herbalife - eftersom min kritik mere var myntet på nye firmaer, samt faren for camouflerede pyramidespil.

Min holdning omkring de løfter der er afgivet om produkterne kan jeg kun sige; at det altid vil være den pågældende repræsentant der står med ansvaret for; at konceptets produkter ikke bliver oversolgt og løjet om.
Så jeg har faktisk en vis portion vished om, at det kun er dele af disse anklager som man kan mynte direkte på Herbalife - både hvad angår det etiske- og juridiske aspekt.

Mvh.

James

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 21:41
Hej Lougan

Undskyld jeg kom til at forbipassere dig.

Jeg er glad for, at du også godt kan se, at denne tråd ikke er helt seriøst lagt på bordet.

Hvadend man er anti -eller pro- er i den forbindelse fuldstændigt ligemeget efter min mening.

Mvh.

James

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:07
Dato: 19-09-2006 21:46:30 Forfatter:kontorinvest

Ulovlige salgsmetoder og et produkt der ikke virker... Fuck mig det må være nederen at stå op hver morgen, og skulle tænke på at være involveret i den MLM-biz.

Det er da nederen for de mange folk, som hver eneste dag har stået op og har glædet sig til at dele selskabets produkter med nye kunder... nederen for de mange folk, som er glade for produkterne og bruger dem fordi de fungere.... nederen for de mange folk, som endnu engang skal høre på crappy fordomme, for slet ikke at tale om indlæg fra personer, der ikke umiddelbart giver sig til kende....

Heldigvis er det så alligevel ikke så meget nederen alligevel: De som hver dag bruger Herbalifes produkter bliver blot bekræftet i den sædvanlige jantelov.

Et andet sted på Amino har jeg tidligere på året udtrykt min respekt for Herbalife: Deres største hæmsko har alle dage været at de var de første til for alvor at sætte kosttilskud og MLM på dagsordenen... det vil man for altid få slag for: det er alt andet lettere for de efterfølgende selskaber at ride "stormen" af og undgå kritik.

Først bliver man latterliggjort, sidenhed chikaneret - med tiden accepteret og om 100 år respekteret: Det er nogenlunde summen af at være først-først ;-)

Har ikke set udsendelsen og har heller ikke i sinde at klikke på linket - men det er the same old story: En eller flere har ikke egentlig intentioner om for alvor at "put the products to the test", men udelukkende ganske hurtigt konkludere at de ikke virker - og uha-uha - nogen tjener jo penge! Føj da!

En journalist finder det så uhyre interessant at fokusere på enkeltstående personer - fremfor at lave en brandgo historie om de tusinde andre som er glade for dels produkterne, men også den succes de på forskellige niveauer har i dette selskabs sammenhæng.

Se - vi vil egentlig hellere se de gode historier; dem der gør os glade - for dem er der 99% af - men den ene procent er typisk Ekstra Bladet indhold.

I MLM branchen tager ingen seriøse folk notits af en sådan udsendelse; trækker på skuldrene og videre i teksten. Kritikere af MLM eller folk uden forståelse for mekanismerne i kroppen suger til gengæld alt til sig og himler op - nok et eller andet sted mest for tomme sale - og vel nok også derfor der er grobund for online forum; Så har man da et publikum af ligesindede sortseere.

Det bliver en længere roman, men lad os - og det bliver utvivlsomt ikke sidste gang - slå fast:

Putter man noget i kæften, som kroppen har brug for: Så har det en effekt. Punktum.

For nu at skære ind til benet: Du børster tænder hver morgen... men kan du reelt fortælle om det virker? Næh.. men du har ingen huller...

Du børster tænder fordi du ved det virker og ønsker at undgå hullerne. Det siger al logik.

Putter du vitaminer, mineraler, kosttilskud - u name it - indenbords - så er det for bogstaveligt talt for, at undgå "huller" - ikke sikkert du mærker noget nu eller imorgen, overmorgen eller om en måned - men set i bakspejlet om et år, to eller ti så var det den kloge investering; akkurat som at børste tænderne hver dag, SELVOM du ikke vågner med et hul eller to på vej...

Er lidt rusten udi at kaste mine betragtninger i spil - har dælem

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:27
Dato: 27-09-2006 00:07:23 Forfatter: Lasse Burholt

Har ikke set udsendelsen og har heller ikke i sinde at klikke på linket - men det er the same old story: En eller flere har ikke egentlig intentioner om for alvor at ''put the products to the test'', men udelukkende ganske hurtigt konkludere at de ikke virker

Måske burde du sætte dig ind i, hvad du kritiserer - det er vel i bund og grund det, du forventer af andre.

TV-programmet Kontant giver i hvert fald udtryk for netop at ville teste forskellige slankeprodukter. Desuden anvendes relevante eksperter til at vurdere produkternes faktiske indhold. I ét tilfælde var indholdet ret beset bagepulver (jeg husker ikke hvilket produkt), som ikke har nogen slankende effekt over hovedet. Jeg er ikke klar over, om testresultatet af Herbalife er dukket op endnu, men produkterne blev i hvert fald oversolgt.

Hvis de tusindvis af kunder, som er tilfredse, er blevet bondefanget, mener jeg egentlig, det er vældig fint, at nogen afslører det. Også selvom det måske kan pille ved deres tilfredshed. Dette gælder i øvrigt uanset om der er tale om et MLM-solgt produkt eller noget fra en rigtig butik.

mvh Hans

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:37
Dato: 27-09-2006 00:27:21 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation ''Måske burde du sætte dig ind i, hvad du kritiserer - det er vel i bund og grund det, du forventer af andre.

For hulen, Hans! der tog du mig jo med bukserne nede omkring knæene og dasker mig bagi!

Nu gjorde jeg jo bare som langt størstedelen der udtaler sig i MLM delen på Amino: Kaster om mig med gloser om noget jeg ikke aner noget om eller gider sætte mig ind i :-)

Min pointe er blot: Herbalife behøver ikke blive bitchslappet gang på gnag når der tales om slankepulver... deres produkter er inddelt efter individuelle behov.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:52
Dato: 27-09-2006 00:37:04 Forfatter: Lasse Burholt

Min pointe er blot: Herbalife behøver ikke blive bitchslappet gang på gnag når der tales om slankepulver...

... lige såvel som det ikke behøver at blive forgudet, hver gang nogen kritiserer det - der kunne jo i enkeltstående særtilfælde være noget om kritikken.

mvh Hans

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)