Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobansøgning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville lige hører jer som har erfaring med jobansøgninger når der skal ansættes personale, hvad i går efter i sådan en ansøgning.

Sidder og prøver at skrive en og kigger meget til mine gamle ansøgninger, som er mere eller mindre sådan en standart en, dog har der været held med den 2 gange ;) 

Men kunne godt tænke mig at gøre den lidt mere spændende, hvad det sproglige angår.

Hvordan ser i på ved en ansøgninger ?  er det enlig noget i glæder jer til og går op i, eller skimter i dem bare lige hurtigt og går over til CV og træffer beslutningen der, eller hvordan gør i ?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:25
Jeg har faktisk aldrig fået et job via en ansøgning.
Jeg har kun fået jobs via netværk eller ved at møde op personligt!

Men jeg har tidligere arbejdet i en HR afdeling og der kigger man meget på hvad ansøgeren kan tilbyde virksomheden,
så fremhæv hvad du kan tilbyde!

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:32
Dato: 19-09-2006 21:10:54 Forfatter:mk Ville lige hører jer som har erfaring med jobansøgninger når der skal ansættes personale, hvad i går efter i sådan en ansøgning.
Sidder og prøver at skrive en og kigger meget til mine gamle ansøgninger, som er mere eller mindre sådan en standart en, dog har der været held med den 2 gange ;) 
Men kunne godt tænke mig at gøre den lidt mere spændende, hvad det sproglige angår.
Hvordan ser i på ved en ansøgninger ?  er det enlig noget i glæder jer til og går op i, eller skimter i dem bare lige hurtigt og går over til CV og træffer beslutningen der, eller hvordan gør i ?

Kære MK,

Jobansøgningen er det første indtryk. Hvis den afspejler at den er afsendt til et væld af modtagere - bliver den arkiveret lodret. En professionel jobansøgning der afspejler at ansøger ved hvad vi laver og at den er kort og præcis, betyder at det vedlagte CV bliver skimmet - herefter går alt materialet til den ansvarlige der meget tit har spørgsmål til uddybning af CV.

CV skal være målrettet den aktuelle jobansøgning. Alt relevant skal med i shortform og der må ikke være tidsmæssige huller. Hvis der har været markante karriereskift, er det formålstjeneligt i et appendix at angive hvad der er baggrunden for jobskiftet og hvad det har medført af positive og negative konsekvenser.

Angiv gerne fritidsinteresser, dog bør de ikke fylde mere end 15% af det samlede CV, med mindre du ansøger om et job som fritidstræner for de lokale miniputter.

Hvis man f.eks. søger en stilling som en udfarende kraft, skal man også visualiserer at man er udfarende og opsøgende.

Brug altid stavekontrol. Få altid læst korrektur af en der kender dig. Vær ærlig og undlad at oversælge dig selv. Sæt foto på ansøgning.

Bare mine 5 cent til inspiration.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 22:01
Lars ja også derfor jeg ikke så gerne vil sende min standart ansøgning af sted hehe ;-)  den går nok ikke tredje gang.

Brian  yep vil prøve at gå efter de ting jeg kan tilbyde dem :)

Hvor langt skal man gå tilbage i sådan et CV og ansøgning ?  mit "problem" ligger i at jeg er rimelig ny i den branche som jeg er uddannet i, og som også er der jobbet ligger, og før den tid har jeg lavet lidt af hvert som ikke har så meget med min nuværende branche at gøre. 

Feks har jeg være DJ igennem en år række og levede af det på et tidspunkt, men det har ikke så meget med arkitekt faget at gøre, hvad kan man bruge det til ?  Skal lige siges har en kanon god udtagelse fra et at mine DJ jobs, den skal vel med ?

Hvor meget detaljeret skal man gå ind i sit nuværende job i ansøgningen ?  Det er samme branche, jeg søger bare luftforandring. Skal man skrive om hvorfor man søger nyt job, har kun været hos min nuværende arbejdsgiver i 7 måneder, eller skal man vente med det til en evt. jobsamtale ? 

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 22:29
Dato: 19-09-2006 22:01:08 Forfatter: mk
Hvor langt skal man gå tilbage i sådan et CV og ansøgning ?  mit ''problem'' ligger i at jeg er rimelig ny i den branche som jeg er uddannet i, og som også er der jobbet ligger, og før den tid har jeg lavet lidt af hvert som ikke har så meget med min nuværende branche at gøre. 
Feks har jeg være DJ igennem en år række og levede af det på et tidspunkt, men det har ikke så meget med arkitekt faget at gøre, hvad kan man bruge det til ?  Skal lige siges har en kanon god udtagelse fra et at mine DJ jobs, den skal vel med ?
Hvor meget detaljeret skal man gå ind i sit nuværende job i ansøgningen ?  Det er samme branche, jeg søger bare luftforandring. Skal man skrive om hvorfor man søger nyt job, har kun været hos min nuværende arbejdsgiver i 7 måneder, eller skal man vente med det til en evt. jobsamtale ? 

Jeg synes der er for mange huller i ovennævnte beskrivelse til at jeg er helt sikker på hvad du mener. Prøv lige at beskriv lidt bedre hvad du gerne vil have svar på.

Hvis jeg skal visualisere hvad jeg ikke forstår, så er det følgende;

Den branche du er uddannet i, hvordan kan du være ny i den - hvis du er uddannet i den?

Skal du søge en stilling hos en arkitekt, eller vil du selv være arkitekt?

Øhh den uddannelse du har taget, tog den 7 måneder, eller er der tale om en elevplads eller hur?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 22:36
haha nej jeg blev færdig uddannet i Dec sidste år, og har så arbejdet hos min nuværende arbejdsgiver i 7 måneder snart, fra den 1 marts 2006 og til nu.

Det vil sige jeg har ikke ret meget erfaring indenfor branchen, selvom jeg nærmer mig de 30 ;-)

Så der er en del år som jeg har lavet alt muligt andet som ikke har så meget med branchen at gøre, feks mine dj jobs som nævnt før.

Nej det ikke arkitekt jeg er, men det er en arkitekt tegnestue som jeg arbejder på og som jeg søger job hos.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej mk

Her er en gode side hvor man let lave en gode og spændende ansøgning  tekstmaskinen.

Jeg håber at du kan bruge det til noget.

Mvh. Mike H.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hejsa

Har du snakket med den/de pågældende i telefonen? På den måde kan du som oftest få en fornemmelse af, hvad det kan handle om.

Alt efter hvad jobannoncen eller stedet ønsker, så er det altid en god ide at formulere en ansøgning i neutralt sprogbrug..det er typisk en balancegang ikke at lave den for poppet..skriv hellere lidt om dig selv som person, interesser... hvad du kan tilbyde...hvad kan du bidrage med...det er da altid godt at have prøvet lidt forskelligt, for det giver også et godt menneskekendskab, som bestemt godt kan være en fordel i forhold til arkitetfaget..det viser jo lidt om, at du ikke kun har en teoretisk tilgang til tingene men også en praktisk (læs = livserfaring)..livserfaring er jo også et gode i forhold til det at kunne imødegå i en kundes tankegang... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 16:26
Mike takker for linket

Kim har ikke snakket med dem, men job opslaget fortæller meget godt hvad det er jobbet går ud på, der er noget som jeg ikke har arbejdet med siden min uddannelse, men som jeg gerne vil arbejde med igen og så der nogle ting som passer fint til mig, dog har jeg stadig det med jeg ikke har så meget erfaring ;)

Ja kan kun være enig i at det måske kan være en styrke at have prøvet noget andet også :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Så skriv noget om, hvorfor du brænder lige netop for dette område...
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)