Dato: 19-09-2006 14:41:21 Forfatter:stieper Hej Aminoer, For at sige det mildt, bliver det ikke til den store indtægt via disse annoncer. [...] Jeg vil gerne have hjælp til hvordan jeg optimerer mine adsense annoncer på forsiden (det er her vi får langt flest nye besøgende) [...] Håber på at I vil hjælpe mig til at tjene lidt flere håndører på annoncerne på siden
Jeg forsøge aktivt at finde din annonce, og måtte alligevel lige tilbage til dette indlæg endnu engang før det lykkedes mig at finde den. For at sige det mildt, er den tæt på usynlig ;o)
Det skyldes sikkert, at du ikke kan nænne at ødelægge designet, men det er nu engang der hvor pengene er. Hvis du ændre annonceformatet, så det er magen til det her på Amino, vil det sikkert hjælpe meget. Samtidig vil siden blive 30% grimmere.
Du har en bar i bunden på 15px. Var det ikke en mulighed, at udvide den til at indholde en hel annonce inkl. tekster?
Jeg forsøge aktivt at finde din annonce, og måtte alligevel lige tilbage til dette indlæg endnu engang før det lykkedes mig at finde den. For at sige det mildt, er den tæt på usynlig ;o)
Det skyldes sikkert, at du ikke kan nænne at ødelægge designet, men det er nu engang der hvor pengene er. Hvis du ændre annonceformatet, så det er magen til det her på Amino, vil det sikkert hjælpe meget. Samtidig vil siden blive 30% grimmere.
Du har en bar i bunden på 15px. Var det ikke en mulighed, at udvide den til at indholde en hel annonce inkl. tekster?
Du har ret i at jeg helst ikke vil ødelægge designet på siden. Ikke desto mindre er jeg villig til at forsøge mig med forskellige løsninger. Samtidig med at jeg gerne vil tjene lidt på de besøgende på siden, vil jeg heller ikke ødelægge oplevelsen for de eksisterende brugere, som nok ikke vil være tilfredse med at siden bliver spækket med reklamer ;-)
Jeg vil forsøge at sætte en annonce ind i bunden af siden, samt 2 annoncer midt på siden.. er lagt op om 5 min, så modtager gerne feedback herpå!
Jeg tror at den nuværende placering er et godt kompromis mellem indtjening og at bibeholde en brugbar hjemmeside. Prøv evt. at beholde den sådan der en uge, for at kunne måle på resultaterne - derefter kan du ændre baggrunden til hvid eller hvid med en blå kant om, for at se hvordan det påvirker. Lige nu er baggrunden den samme som resten af siden, hvilket selvfølgelig er den pæneste løsning, men også den løsning der gør mindst opmærksom på annoncerne.
Du kan evt. prøve at være lidt mere agressiv i dit forum (uden jeg har set det). Skift placering og farve med mellemrum, og lad $$$ fortælle dig, hvad der virker bedst.
Et forslag kunne selvfølgelig være en af de høje tynde menuer; placer den ude til venstre/højre hvor den får noget mere opmærksomhed. Det vil bare give dig noget mindre plads at arbejde på.
Jeg vil prøve at beholde det nuværende i en uge eller 2. Derefter vil jeg forsøge mig med lidt mere "pågående" farvevalg for at se hvordan det påvirker $$$ og ikke mindst de faste brugere på siden.. ;-)
Efter nu at have kørt med nye annonce-formater på siden i ca. 3 uger, kan jeg se en stigning i indtægterne på hele 75 procent.
Det er helt super - men jeg er sikker på at det kan gøres endnu bedre, og beder i den forbindelse endnu engang jer om at tage et kig på siden og komme med kommentarer/forslag/ris/ros osv. angående reklamer på siden.