Hmmm... Måtte altså lige blande mig lidt her, -for der faktisk noget om det, som Lamz siger.. Hermed ikke sagt at man ikke skal starte en børnetøjsforretning, men at stoppe op og se det, som Lamz siger inden man gør det, er faktisk guld værd.
Så jeg siger ikke "Lad være", men jeg vil sige tænk dig godt om og undersøg dit
marked inden du gør det.. Jamen kan man så sige, det gør alle vel.. Og nej det tror jeg ikke.. Jeg har hørt så mange (også her på
Amino), som så gerne vil starte en børnetøjs butik på
nettet og ingen af dem ved at:
Det koster mange penge.. Det er ikke billigere end en fysisk butik, som mange tror ( min påstand, hvis det altså skal være en seriøs forretning)
Mange undersøger ikke hvor mange butikker, der rent faktisk findes og udbyder det samme (mærker, service med gratis og hurtig levering)
Markedsførings
omkostningerne kommer ofte som et chok.. Der skal virkelig meget til og det koster...
Det tager tid og er hårdt. Mange af dem, som jeg har snakket med, tror at det er nemt at tage f.eks. billeder og administrere shoppen, men det er det bestemt ikke. Og tiden.. Man skal ikke regne med at det er et deltidsjob, det kræver mange timer.
Der er sikkert mange flere ting, som man virkelig skal overveje inden man starter op og tror at man kan gøre en forskel...
Alt dette er bestemt ikke ment og sagt for at jeg skal/vil jage kommende komkurenter væk, for alle er velkomne, men nogle gange er det godt også at blive gjort opmærksom på den anden side af medaljen... Og brænder man stadig og VIL det, jamen så er man også klar over hvad man går ind til og bliver ikke overasket over disse ting og er så måske bedre forberedt på dem...
Så mabber, tænk over alle disse ting og forbered dig på dem i din
forretningsplan, så du har en plan for hvordan du vil håndtere dem og klø så på. Nogle vil overleve og hvorfor skulle du ikke kunne være en af dem, som gør det ???
Held og lykke