Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af børnebutik på nettet?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

Det så jeg ikke, jeg undskylder-

Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:15
hej..

har selv netbutik med børnetøj... udelukkende nye mærker jeg er eneforhandler af(på nær et) og det kan altså lade sig gøre... det tager tid og man skal være tålmodig men med reklame de rigtige steder og lidt"kamp" så kommer det stille og roligt.... det er rigtigt at de efterspurte danske mærke ikke tager flere netbutikker ind men så må man jo finde nogen som ikke er så kendte... et sats? ja!!!! jeg kommer ikke til at kunne leve af min netbutik foreløbig men gør det nu også mest fordi det er spændene og sjovt.... og nu du nævner trendy baby så er deres service altså lig nul... der er rigtig mange der er holdt op med at handle der af flere forskelige årsager så dem skal du bestemt ikke lærer af :-)

ønsker dig al held og lykke med det

mvh

birgitte

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:52
Hmmm... Måtte altså lige blande mig lidt her, -for der faktisk noget om det, som Lamz siger.. Hermed ikke sagt at man ikke skal starte en børnetøjsforretning, men at stoppe op og se det, som Lamz siger inden man gør det, er faktisk guld værd.

Så jeg siger ikke "Lad være", men jeg vil sige tænk dig godt om og undersøg dit marked inden du gør det.. Jamen kan man så sige, det gør alle vel.. Og nej det tror jeg ikke.. Jeg har hørt så mange (også her på Amino), som så gerne vil starte en børnetøjs butik på nettet og ingen af dem ved at:

Det koster mange penge.. Det er ikke billigere end en fysisk butik, som mange tror ( min påstand, hvis det altså skal være en seriøs forretning)

Mange undersøger ikke hvor mange butikker, der rent faktisk findes og udbyder det samme (mærker, service med gratis og hurtig  levering)

Markedsførings omkostningerne kommer ofte som et chok.. Der skal virkelig meget til og det koster...

Det tager tid og er hårdt. Mange af dem, som jeg har snakket med, tror at det er nemt at tage f.eks. billeder og administrere shoppen, men det er det bestemt ikke. Og tiden.. Man skal ikke regne med at det er et deltidsjob, det kræver mange timer.

Der er sikkert mange flere ting, som man virkelig skal overveje inden man starter op og tror at man kan gøre en forskel...

Alt dette er bestemt ikke ment og sagt for at jeg skal/vil jage kommende komkurenter væk, for alle er velkomne, men nogle gange er det godt også at blive gjort opmærksom på den anden side af medaljen... Og brænder man stadig og VIL det, jamen så er man også klar over hvad man går ind til og bliver ikke overasket over disse ting og er så måske bedre forberedt på dem...

Så mabber, tænk over alle disse ting og forbered dig på dem i din forretningsplan, så du har en plan for hvordan du vil håndtere dem og klø så på. Nogle vil overleve og hvorfor skulle du ikke kunne være en af dem, som gør det ???

Held og lykke

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:46
hej og godmorgen :)

jeg vil ikke på nogen måde forsøge at skræmme nogle fra at åbne en netbutik. jeg syntes bare man skal være opmærksom på at det ikke er så simpelt og billigt som mange tror.

man er nød til at være opmærksom på at det er dyrt at starte og dyrt at holde i gang.

jeg er ked af hvis mit indlæg er opfattet som en generelt råb om at lade være: selvfølgelig kan det lade sig gøre, men ikke til en pris med 25.000 i markedsføring om året og billeder taget i en mørk kælder som mange fejlagtigt tror.

man er nød til at satse stort hvis man vil åbne - og med stort mener jeg at (alt efter økonomisk formåen selvfølgelig :) ) at 200.000 kommer du ikke meget under på det første år.og der risikerer du vel at mærke ikke at have tjent en krone og sidde med et ukurant varelager. ikke at du nødvendigvis gør det - men du er nød til også at overveje risici :)

en anden ting er layout osv af shoppen. er du ikke grafiker eller kender en grafiker så kan det være svært at finde de rigtige løsninger. der er mange ting der skal tages stilling til fra starten, og er man ikke den store it-haj kan man hurtigt løbe ind i uventede problemer der kan blive en bekostelig affære.

det var bare det :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)