Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtiden og mig :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hejsa!

Jeg er ganske ny på dette forum, men har brugt mere eller mindre de sidste 24 timer på at gennemlæse dette forum og jeg må nok sige jeg er så ganske overrasket hvor fantastisk en debat der køre. Det er i sig selv en befrielse at man ikke skal se på alle mulige indlæg som mest burde være kastet efter et par børnehavebørn.

Jeg synes Martin har gjort et godt stykke arbejde her så det får han lige en *Klapsalve* for :)

Nå til det mere relevante, jeg er en yngre mand som går med tanker om at lave en eller anden form for firma, jeg har været tæt på en gang og haft et par små forsøg. I mit første og mest seriøse forsøg ville jeg starte en netcafe, desværre hoppede min forretningspartner fra i sidste øjeblik. I Danmark ville dette have haft MEGET svære betingelser, men caféen skulle være placeret i Irland, hvor jeg har opholdt mig nogen år. De er meget bagud hvad angår IT, så jeg følte dette ville være et godt projekt. Desværre røg dette på gulvet, men det har ikke stoppet mig, nok mere givet mig mod på at forsætte.

Jeg er meget energisk og er enormt god til at motivere mig selv, hvilket jeg føler er vigtigt hvis man skal starte op som selvstændig. Mit største problem er min kreativitet som jeg føler har en del mangler....  

Jeg har siden mit sidste forsøg på at starte noget op, erhvervet mig en del mere erhvervs erfaring og kapital, så jeg ikke nødvendigvis er afhængig af andre hvis jeg skulle finde det helt rigtige, men igen synes jeg det altid er godt med en "partner in crime" til at dele gode og dårlige ting med.

Min viden er mest passeret indenfor IT området, lige med undtagelse af programmering og de fleste af de ting jeg har set på har været inden for IT sektoren. Det jeg som så mange andre søger er "Ideen" enten noget der kan gøres i Danmark eller i Irland, hvor jeg har et godt forretnings kendskab.

Noget at det nemmere jeg har kigget på er at "låne" ideer fra Danmark, da det jo er ganske legalt at bruge et allerede kendt koncept. Dette behøver ikke være noget stort, men f.eks. en god ide til en eller anden service som er udbudt på en hjemmeside, hvor man er i stand til at starte noget op, det vil i første omgang give en grundpille og vil også være en god måde at få et større indblik i hvad det kræver.

Hvis der er nogen som har gode forslag/erfaringer de vil dele, eller har en forretnings ide fra Danmark som de kunne tænke sig at videreføre til et andet EU land, vil jeg meget gerne høre lidt mere :)

Det var så vist alt hvad jeg fik for den 25 øre, men i ser mig jo nok en del mere i fremtiden!

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)