Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsoptimering Basics

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige en række spørgsmål omkring SEO.

Spørgsmål 1.

Martin Thorborg omtaler i E-pusher, at det er smart at opdatere sin hjemmeside hver dag i forbindelse med søgeordsoptimering. Jeg har et spørgsmål omkring hvor meget det skal være. Skal det være en ændring af produkt beskrivelse, eller skal det være en ændring af forsiden?

Spørgsmål 2.

Jeg er så småt begyndt med Mikkel Demib bog omkring søgeordsoptimering. Jeg har netop lige analyseret vores på SeoCentro. Jeg er godt klar over det er et begrænset værktøj, men det er bare et skridt ind i SEO junglen.Den fortæller os bl.a. følgende;

Title relevancy to page content is very poor.

Description meta tag relevancy to page content is poor

Keywords meta tag relevancy to page content is terrible

Er der nogen der kan give en forklaring på ovenstående? Så jeg kan komme igang med at forbedre det med samme.

På forhånd tak.

Hav en rigtig god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39

1. Martin siger også i bogen, at de opdaterer spamfighter ved at skrive små nyheder? Tror det bliver svært, hvis man skal ændre selve forsiden hver dag eller produkt beskrivelser.

2. Hvilken side har du?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:39

ThisOkay:

Hej Aminoer

Jeg har lige en række spørgsmål omkring SEO.

Spørgsmål 1.

Martin Thorborg omtaler i E-pusher, at det er smart at opdatere sin hjemmeside hver dag i forbindelse med søgeordsoptimering. Jeg har et spørgsmål omkring hvor meget det skal være. Skal det være en ændring af produkt beskrivelse, eller skal det være en ændring af forsiden?

Bedst er det, hvis man tilføjer nyt hver dag, men det kan være svært på en webshop. Jeg er ikke helt enig i, at man partout skal ændre noget hver dag. Man bør blot sørge for, at der sker nok på siden til, at Google kigger ofte forbi. (Hvilket også kan hjælpes på vej af mange indgående links). Formålet her er at sikre hurtig indeksering af nye produkter og af ændringer på siderne.

ThisOkay:

Spørgsmål 2.

Title relevancy to page content is very poor.

Description meta tag relevancy to page content is poor

Keywords meta tag relevancy to page content is terrible

Er der nogen der kan give en forklaring på ovenstående? Så jeg kan komme igang med at forbedre det med samme.

Uden at forholde mig til det konkrete værktøj, påstår den i ovenstående sætninger, at der er dårlig sammenhæng mellem dine sidetitler og dit indhold. (også description og keywords, men de betyder ikke noget for ranking i Google, så det er mindre vigtigt i denne sammenhæng.).

Når du skriver titles på dine sider, bør du sikre dig følgende:

At dine titles indeholder de(t) væsentligste søgeudtryk, som netop dén side gerne skal findes på.

At din title bliver en sammenhængende tekst, som giver folk lyst til at klikke ind på din side, ikke bare en opremsning af nøgleord.

Og at de ord som indgår i title også kan findes på selve siden.

(foruden selvfølgelig de tekniske formkrav som, at den ikke skal fylde mere end 65 tegn, hvis du gerne vil have vist den hele i Google)

Mht. descriptions, bør du sørge for, at det bliver et sælgende stykke tekst, der giver folk lyst til at klikke ind på netop din side, når de ser den i søgeresultaterne. Inkludér sidens vigtigste søgeord i teksten, da det øger sandsynligheden for at din description bliver brugt af Google.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48

Frank Hellerup Madsen:

Bedst er det, hvis man tilføjer nyt hver dag, men det kan være svært på en webshop. Jeg er ikke helt enig i, at man partout skal ændre noget hver dag. Man bør blot sørge for, at der sker nok på siden til, at Google kigger ofte forbi. (Hvilket også kan hjælpes på vej af mange indgående links). Formålet her er at sikre hurtig indeksering af nye produkter og af ændringer på siderne.

Kan man ikke have en blog, artikler eller nyheder, for at holde siden opdateret,  hvis man har en webshop?

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 23:50

1. Ja det er selvfølgelig rigtigt. Bare svært at finde på nyheder hver dag.

2. Det er ThisOkay.dk som vi har :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:52

ramlenaj:

Kan man ikke have en blog, artikler eller nyheder, for at holde siden opdateret,  hvis man har en webshop?

Jo, og det vil være en rigtig god måde at gøre det på. Det er bare ikke alle shoptyper, der understøtter den slags guf.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:56

ramlenaj:

Jo... hvis du hos et andet webhotel installerer en blog (wordpress) så kan du fra den skrive noget indhold der passer til din webshop. Du har sikkert mange produkter som man kan skrive en beskrivelse om og linke DIREKTE til produktet i shoppen.

Jeg beskriver et trick på min blog :) 

http://www.niels-henriksen.dk/it/seo/kontroller-dine-links/

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 6. Jan 09
Skrevet kl. 23:59

Frank: Tak for det uddybende svar. Jeg vil gå alle vores titler osv igennem nu, for at tjekke det du skriver.

Ramlenaj/ Niels: Vi har en blog. Den kører vi via blogspot.com. Kan den bruges? Jeg vil lige læse din blog Niels :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03

Frank Hellerup Madsen:

ramlenaj:

Jo, og det vil være en rigtig god måde at gøre det på. Det er bare ikke alle shoptyper, der understøtter den slags guf.

Har du nogen idé om Magento understøtter det? Confused

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:06

ThisOkay:
i har en blog. Den kører vi via blogspot.com. Kan den bruges?

Hvis den er lige startet, så drop den. Hvis den har været i brug længe så lav en ny og omskriv artiklerne til den nye på et selvstændigt domæne.

Grunden er at I kender ikke fremtiden med blogspot.com. Hvad nu hvis de vælger at lukke ned eller sælge. Eksemplet blev set med Ekstra Bladets blog hvor de valgte at lukke deres brugers blogs ned.

Så få en blog på et andet domæne på et andet webhotel end hvor shoppen ligger.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)