Vi er rigtig mange der har "sandheden" eller i det mindste et bud på den - når vi snakker søgemaskineoptimering. Dog er der ikke mange der tør/vil komme med referencer - det er vel i bund og grund lidt synd.
Kunne det være en ide med et aminomesterskab i søgemaskineoptimering?
Eksempelvis kunne Martin Thorborg lave et fiktivt ord som vi så hver især kunne gøre vores for at vores side kom øverst på. Vi kunne lave et regelsæt før vi gik i gang - eksempelvis om at der ikke må købes domænenavne med det udvalgte ord og at det skal foregå på et nyt domæne (må først bestilles/købes på startdagen).
Kunne det være noget eller skal vi alle sammen bare spille fordækt videre?
Lyder lidt som en gang "min er større end din", så interessen fra herfra er nok lidt begrænset, til trods for at det er et område vi bruger meget tid på.
Skal resultatet batte skal der bruges en del penge til det på markedsføring, og skal det være rent organisk optimering kan det tage evigheder før der er en vinder, er der er nogen der har acces til en side med høj PR, er det nok lidt træls for dem som ikke har det.
Vil nok bare hellere bruge tiden på mine kunder og min forretning
Men held og lykke i dysten hvis det bliver til noget.
Lige da jeg læste din overskrift, tænkte jeg god ide, men da jeg lige havde sundet mig lidt på det, må jeg nok give Christian ret, jeg tror ikke der er ret mange der har tiden til det, og vi ved jo alle, hvor mange timer der kan gå med søgemaskineoptimering :)
Vi ligger da henholdsvis nr. 3 og 4, hvilket jeg syntes er meget godt. Men du har ret i at Concept I ligger tungt og godt på 1. pladsen, men det er min erfaring at der ikke er så stor forskel på om du ligger nr. 1 eller 4.
Synes det er fint der sker nogle ting på amino, men det skal være til gavn for iværksætteri og for nye brugere. En sådan konkurrence ville sikkert være sjov for jer nørder internt, men hvad skulle vi andre brugere få ud af det. med 99% sikkerhed tør jeg godt sige i højst sandsynlig ikke offentlig gøre hvordan i fik den placering og hvilke taktikker i benyttede.
Deruodver ville en sådan konkurrence vel også nærmest være umulig at afgøre, da der er så mange faktorer der spiller ind, samt at resultatet ikke er noget man kan aflæse dag for dag.
Men bottom line er da klart det er dejligt at se der sker spændende ting i hovedet på folk herinde, og der kommer mange nye tiltag og ideer.
> Dog er der ikke mange der tør/vil komme med referencer
Jeg har aldrig holdt mig tilbage fra at give referencer, til dem der gerne vil have det. Det kender jeg også mange andre der gør herhjemme, og i USA er det næsten standard. Men, det er klart, at der foregår en masse strategisk og teknisk "back-stage" som ikke kan ses direkte udefra, når der optimeres, og det kan jeg, og andre SEO-ere, naturligvis ikke fortælle om på tværs af kunder (med mindre de hver især udtrykkeligt har gievt os lov til det - og hvorfor skulle de det?)
Jeg er ikke den store tilhænger af en konkurrence, som foreslået. Jeg har sgu for travlt med rigtigt arbejde :)
Dato: 18-09-2006 20:52:36 Forfatter: Mikkel deMib > Dog er der ikke mange der tør/vil komme med referencer
Jeg har aldrig holdt mig tilbage fra at give referencer, til dem der gerne vil have det. Det kender jeg også mange andre der gør herhjemme, og i USA er det næsten standard. Men, det er klart, at der foregår en masse strategisk og teknisk ''back-stage'' som ikke kan ses direkte udefra, når der optimeres, og det kan jeg, og andre SEO-ere, naturligvis ikke fortælle om på tværs af kunder (med mindre de hver især udtrykkeligt har gievt os lov til det - og hvorfor skulle de det?)
Jeg er ikke den store tilhænger af en konkurrence, som foreslået. Jeg har sgu for travlt med rigtigt arbejde :)