Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yder du service til alle kunder eller kun dine egne?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når mine konkurrenters kunder vælger at kontakte mig, ser jeg det som en fantastisk mulighed.

Enten har forbrugeren forsøgt sig uden held hos egen forhandler, hvorfor jeg får en god mulighed for at differansiere mig positivt, eller også kan jeg kun se det som en anerkendelse af min viden og forretning, at de søger hjælp hos mig - så må det være fordi, jeg er kendt for at være den bedste, og det skal i sidste ende nok være guld værd ;)

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:38

Dinesen:

Enten har forbrugeren forsøgt sig uden held hos egen forhandler, hvorfor jeg får en god mulighed for at differansiere mig positivt, eller også kan jeg kun se det som en anerkendelse, af min viden og forretning, at de søger hjælp hos mig - så må det være fordi, jeg er kendt for at være den bedste ;)

Ja det kommer selvfølgelig lidt an på hvilke briller man tager på.

Nogle gange ser jeg det bare som om en kunde vil spare lidt ved at købe ved konkurrenten og når de så finder ud af at deres lavere pris skyldes et ringere serviceniveau, så kommer de til mig for at få support.. og næste gang de skal bruge noget... så vil de med stor sandsynlighed spare et par procenter igen ved at handle dér hvor de stadig ikke kan få en ordentlig support.

Jeg må se om jeg kan tage imod dem med et åbent sind Big Smile

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:03

Jeg får en del henvendelser enten pr. mail eller telefon med spørgsmål til lovtekster, kurser og materialer af såvel kunder som potentielle kunder og de bliver alle behandlet på samme måde; de får svar på tiltale.

Det gør jeg ud fra den overbevisning at det naturligvis er god kundepleje i forbindelse med eksisterende kunder og i den tro at den dag der opstår et reelt behov vil de potentielle kunder vælge mig fordi jeg før har været behjælpelig.

Nu er jeg dog så heldigt stillet at en henvendelse som oftest kan klares på typisk 5-10 minutter så det er begrænset hvor stort et indhug det gør i min hverdag når der er 5-7 henvendelser om måneden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Rene G:

Jeg må se om jeg kan tage imod dem med et åbent sind Big Smile

Forstil dig, du har 20 besøgende på din hjemmeside. 3 dage senere kontakter en af dem dig og køber. Vil du blive glad for kunden ? Og med din super servicerede kommunikation med kunden, gør at kunden også bliver glad for dig, måske glad nok til at fortælle det videre til naboerne.

Faktum er, at du kender ikke alle disse personer overhovedet der ringer til dig. Men du konkludere inde i dig selv, at disse personer er kun tilbudsrytter. Så hvem gang du bliver ringet op af konkurrentens kunder, præger din konklusion din måde at kommunikere på i den negative retning. Dvs. at du samtidigt fra siger dig muligheden for at kapre nye kunder.

Dette opfanges af kunden både bevidst og ubevidst.

Hvis din ven kommer for at få hjælp og opfattede din negative holdning, tror du så, at han vil komme en dag og købe hos dig ?

Kunder køber efter prisen, hvis de ingen ven har, som de kan købe hos.

Du har ret, det er en super svær situation da tid er penge. Men prøve at tænke igennem om der ikke er en måde, du kunne hjælpe dem på uden, at du mistet for meget af din tid. Forretningsfolk klager over at de ingen kontakt har til potentielle kunder, du har vist et luksus problem her... he he he

Held og lykke.

Glenn.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:12

Du har helt ret i at alle henvendelser fra en person er = en henvendelse fra en potentiel kunde. Derfor prøver jeg også altid at yde en god og ordentlig service. Og det er kun i tilfælde hvor det vil tage mig en betragtelig tid at hjælpe en kunde, der har handlet et andet sted at jeg muligvis stejler lidt.

Generelt vil jeg påstå at mine kunder, eksisterende som potentielle er meget tilfreds med mit serviceniveau *pudse pudse glorie* 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Hej igen.

Det var bestemst ikke meningen at lyde negativ iforhold til dit indlæg. Mit formål var kun en opfordring til at tænke nye veje som kunne skabe et større turn-around med konkurrentens kunder, uden at du bruger for meget af din tid.

/Glenn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:20

Glenn Kibsgaard:

Hej igen.

Det var bestemst ikke meningen at lyde negativ iforhold til dit indlæg. Mit formål var kun en opfordring til at tænke nye veje som kunne skabe et større turn-around med konkurrentens kunder, uden at du bruger for meget af din tid.

/Glenn

Jeg opfattede det heller ikke negativt ;-)

Men det er skønt at høre andres mening om en given situation og få input til at forbedre sig i de situationer man kan

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:22

For ikke så mange dage siden fandt jeg et par fede sko på nettet...

Skrev til butikken, hvad skoenes indv. mål var - dette fremgik umiddelbart ikke af hjemmesiden - og nogle mærker varierre i størrelsen, så man ikke altid kan regne med, at man f.eks. er en str. 43...

Svar fra butikken: "Det har vi desværre ikke tid og ressourcer til at undersøge for dig, men du er velkommen til at købe skoene og sende dem retur, hvis de ikke passer"...

OG DETTE ER SÅLEDES ET SVAR FRA  EN BUTIK, DER OVER DE SENESTE 10 ÅR ER BLEVET DANMARKS STØRSTE HERRETØJSFORRETNING PÅ INTERNETTET...!

Så med det i betragtning, kan du jo altid sige til dine kunder - køb lortet og hvis det ikke virker, så send det retur...!

Og læn dig derefter tilbage og vent på at du bliver Danmarks største internetudbyder af dit produkt...Crying

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:33

HOLBECH:

Så med det i betragtning, kan du jo altid sige til dine kunder - køb lortet og hvis det ikke virker, så send det retur...!

Og læn dig derefter tilbage og vent på at du bliver Danmarks største internetudbyder af dit produkt...Crying

Hehe.. god historie.. men lidt skræmmende faktisk... jeg kunne aldrig finde på at behandle en kunde sådan. Jeg havde en kunde forleden der ville vide størrelsen på disse knapper til Cobra håndsender 

Jeg målte dem og skrev derefter til kunden, for derefter igen at skrive målene i produktbeskrivelsen til de fremtidige kunder, der kunne finde på at stille samme spørgsmål.

Det kalder jeg alm. service og ville aldrig nægte at gøre sådan noget overfor en kunde. Heller ikke selvom knappen kun koster 28,- Smile

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 00:34

"Selv en lille dør kan fører ind til et stort rum!" Citat fra en film, jeg ikke husker mere, men jeg bruger det stadig for selv dagligt.

En lille historie
For mange år siden købte jeg et Paintball center af Biker Jens på Vesterbrogade. Et års tid efter, fik jeg en henvendelse per brev fra Foreningen af Anoreksi ramte som ville hører om det var tilrådeligt at de kom ind og spillede. Nu er paintball ikke en helt ufarlig sport, så I kan tænke jer det billede jeg fik, af ultra tynde mennesker der løb rundt inde i mørket skydende med store paintball kugler der sætter dejlige blå mærker.

Jeg satte mig ned og besvarede sobert deres henvendelse, at de altid var velkomne, men at jeg nok ville anbefale dem en anden aktivitet.

3 måneder senere fik jeg tilsendt en bog fra en Kendt Radiovært der havde sendt en hel del "Sjove" breve rundt til forskellige virksomheder, og trykt brevet og svaret i en bog. (Meget morsom - men ikke for alle). Jeg var glad for at mit svar var sobert :) Det var der andre der ikke var!!

Pointe. Giv dem en god service uden at gøre det urimelige og se, der kommer sikkert noget godt ud af det. Cool

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)