Når mine konkurrenters kunder vælger at kontakte mig, ser jeg det som en fantastisk mulighed. Enten har forbrugeren forsøgt sig uden held hos egen forhandler, hvorfor jeg får en god mulighed for at differansiere mig positivt, eller også kan jeg kun se det som en anerkendelse af min viden og forretning, at de søger hjælp hos mig - så må det være fordi, jeg er kendt for at være den bedste, og det skal i sidste ende nok være guld værd ;) |
Dinesen:Enten har forbrugeren forsøgt sig uden held hos egen forhandler, hvorfor jeg får en god mulighed for at differansiere mig positivt, eller også kan jeg kun se det som en anerkendelse, af min viden og forretning, at de søger hjælp hos mig - så må det være fordi, jeg er kendt for at være den bedste ;)
Ja det kommer selvfølgelig lidt an på hvilke briller man tager på.
Nogle gange ser jeg det bare som om en kunde vil spare lidt ved at købe ved konkurrenten og når de så finder ud af at deres lavere pris skyldes et ringere serviceniveau, så kommer de til mig for at få support.. og næste gang de skal bruge noget... så vil de med stor sandsynlighed spare et par procenter igen ved at handle dér hvor de stadig ikke kan få en ordentlig support.
Jeg må se om jeg kan tage imod dem med et åbent sind