Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdninger til Multimedie skatten ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne høre Jeres holdning og mening til den nye multimedie skat ? Er den over eksponeret og overdrevet ? Er den faktisk reel nok ? Kort sagt - alle holdninger om meninger høres gerne. Lige som jeg gerne høre om hvordan I vil håndterer den overfor evt. ansatte.

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Der har lige for nylig været en tråd angående emnet!

Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 22:05

Tak - det var jeg faktisk ikke klar over, men jeg vil med det samme finde den frem.

Mvh Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:37

Multimedieskatten er jo ikke andet end beskatning af fri telefon i en ny indpakning og med nogle ændringer i forhold til ægtefæller/husstandsbetalte telefoner + at den er udvidet til også at omfatte personligt erhvervsdrivende. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:51

Åhh jeg elsker denne ny skat. Det er ren stigning i omsætning for en freelancer, så kom bare med mere af disse "tåbelige" skatter.

Hvordan?

Mange har krævet mere i løn for at kompenserer for denne betaling (af private), derved stopper en hel del ad-hoc opgaver udført fra hjemmet og en freelancer udnytter jo denne situation maksimal, ved at tilbyde at løse ad-hoc fra 2010 ... Der er arbejde nok til andre så hvis det skulle være en overraskelse, ja så grib chancen og få denne detalje indført i jeres salgsbreve som udsendes nu for at holde ordrebogen fuld.

Mvh
Juul

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:11

????? Det må du egentlig godt uddybe. I mine øjne er det sort snak. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:55

Hej Skattekonsulent, Ved ikke om det var ?  til mig.

En hel del hjemme arbejdspladser fri laptop, telefon osv. berøres af denne multimedia skat.

De fleset IT ansatte har "skadefri" hjemmearbejdspladser, så de udgifter der bliver pålagt i forbindelse med ad-hoc opgaver som "stilles" til rådighed skal betales af arbejdsgiver. (se evt. branchearbejdsmiljøråd)

En hel del siger nej tak til disse og lader freelancer klare opgaverne, ( er blevet leverandør for disse arbejdsforhold) da de fleste opgaver ikke har fatale kommunikationsindhold.

Håber det er uddybet.

Copy/paste lige området.

Multimedieskatten koster mellem kr. 1.225 og kr. 1.700
Multimedieskatten er nu udformet således, at der tillægges kr. 3.000 (2010-niveau) til den enkeltes indkomst for adgang til privat brug af arbejdsgiverbetalte multimedier. Skatten består således af skatteværdien af kr. 3.000 for den enkelte. Hvis man ikke betaler topskat, betyder det, at ens skat øges med kr. 1.225 på grund af multimedieskatten, mens personer der betaler topskat skal betale ca. kr. 1.700 mere i skat.

Hvem er omfattet?
Multimedieskatten omfatter erhvervsdrivende og personer, der som led i et ansættelsesforhold får stillet multimedier til rådighed. Derudover personer, der er valgt til bestyrelser, udvalg, kommissioner, råd, nævn eller andre kollektive organer og som i den forbindelse får stillet multimedier til rådighed.

http://www.ftf.dk/politik-og-analyse/arbejdsmarked/oekonomi/artikel/status-paa-multimedieskat/

Mvh
Juul

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:12

Deit ræsonement holder jo bare ikke. Mange af disse IT ansatte har udover hjemmearbejdsplads også fri telefon hos arbejdsgiveren og vil alene derved også være omfattet af reglerne om beskatning af fri telefon, hvorved der ikke vil være nogen ændring i deres skattemæssige situation (udover at egenbetalte udgifter ikke kan modregnes i beskatningsgrundlaget længere). Hvis virksomhederne eller de ansatte siger nej til hjemmearbejdsplads er det angiveligt andre hensyn og bevæggrunde der gør sig gældende.  

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:06

Jeps jeg kan kun give dig ret, men om det er i provokation en del af disse har sagt nej tak, skal jeg ikke blande mig i.

Jeg har rådgivet efter min samvittighed og fået en del af disse ad-hoc opgaver. Dog skal siges, en hel del pædagoger har takket nej for at sidde og indtaste "tomme" data som en del af hjemmeopgaver.

Jeg regner dog også med, at det kun er i starten af 2010, disse opgaver forekommer, så bliver modstanden mod forandringer som regel indarbejdet i det daglige også.

Mvh
Juul

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)