Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikrings spørgsmål ang. indbrud i bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kammerat som har haft golf butik, men ikke længere. Inden han stoppede i med hans butik, købte han helt nyt golf udstyr, naturligvis til indkøbspris.

Nu har han haft indbrud i hans bil hvor hans udstyr er stjålet. Forsikringen siger at han kun kan få dækket hvad han har givet.. Men i alle de forsikrings betingelser jeg har læst, står der er forsikringstageren ikke skal stille dårligere, og derfor mener jeg jo at han skal have en forsikrings sum som svare til hvad sættet ville koste nu når han skal ud og købe nyt til fuld pris..

Er jeg galt på den?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Jeg vil da også mene, at det er anskaffelsesværdien(forsikringen vil normalt se købskvitteringer)og ikke

genanskaffelsesværdien, der skal erstattes!

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 18:28

Ok, men så skal de da ikke skrive i deres betingelser at man ikke skal stilles dårligere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:34

Det gør de altid hvis de kan slippe afsted med det. Hvis det er under et år, så skal de skaffe udstyr mage til eller give penge til at skaffe nyt til den pris det nu engang koster....

Jeg har haft 4-5 sager med forsikringsselskaber og de prøver altid at slippe med så lidt som muligt. Den sjoveste var da mine cd'ere forsvandt. De ville kun give 105 pr. stk....for de kunne få nye hos accord til den pris - Jeg ringede til accord og spurgte hvad selskabet skulle give og sagde at de havde bed mig om selv, at checke det. Det viste sig selvfølgelig at de skulle give fuld pris. Jeg ringede og gav dem en sang fra de varme lande og 2 dage senere havde jeg en check på det fulde beløb.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 19:10

Så vil jeg slet ikke fortælle en af de oplevelser jeg har haft med et forsikrings selvskab

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:30

Jeg har så haft en mere positiv oplevelse i forbindelse med et indbrud, hvor jeg bl.a. fik stjålet en 2 år gammel taske, som jeg havde købt på udsalg.

Jeg stillede ikke noget krav til erstatning - fremsendte blot kvitteringen. Forsikringsselskabet vendte retur med et spørgsmål om hvad tasken ville koste nu. Jeg fandt den på producentens hjemmesiden - og sendte et link til denne side.

Det næste jeg hørte fra forsikringsselskabet, var en bankoverførsel på taskens nuværende pris.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)