Jeg har en kammerat som har haft golf butik, men ikke længere. Inden han stoppede i med hans butik, købte han helt nyt golf udstyr, naturligvis til indkøbspris.
Nu har han haft indbrud i hans bil hvor hans udstyr er stjålet. Forsikringen siger at han kun kan få dækket hvad han har givet.. Men i alle de forsikrings betingelser jeg har læst, står der er forsikringstageren ikke skal stille dårligere, og derfor mener jeg jo at han skal have en forsikrings sum som svare til hvad sættet ville koste nu når han skal ud og købe nyt til fuld pris..
Det gør de altid hvis de kan slippe afsted med det. Hvis det er under et år, så skal de skaffe udstyr mage til eller give penge til at skaffe nyt til den pris det nu engang koster....
Jeg har haft 4-5 sager med forsikringsselskaber og de prøver altid at slippe med så lidt som muligt. Den sjoveste var da mine cd'ere forsvandt. De ville kun give 105 pr. stk....for de kunne få nye hos accord til den pris - Jeg ringede til accord og spurgte hvad selskabet skulle give og sagde at de havde bed mig om selv, at checke det. Det viste sig selvfølgelig at de skulle give fuld pris. Jeg ringede og gav dem en sang fra de varme lande og 2 dage senere havde jeg en check på det fulde beløb.
Jeg har så haft en mere positiv oplevelse i forbindelse med et indbrud, hvor jeg bl.a. fik stjålet en 2 år gammel taske, som jeg havde købt på udsalg.
Jeg stillede ikke noget krav til erstatning - fremsendte blot kvitteringen. Forsikringsselskabet vendte retur med et spørgsmål om hvad tasken ville koste nu. Jeg fandt den på producentens hjemmesiden - og sendte et link til denne side.
Det næste jeg hørte fra forsikringsselskabet, var en bankoverførsel på taskens nuværende pris.