Jeg fik en mail med denne: www.finansieringsguiden.dk Måske der kan hentes noget financiering til nogen her. |
Finansieringsguiden
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
mvh Carsten |
Jeg postede den blot som inspiration til folk som søger finansiering. På Iværk''06 stod jeg forresten også ved siden af nogle fine folk fra Nordjylland fra et firma som hedder www.fundraisers.dk og der kan man også få noget sparring på finansieringsmuligheder etc. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Hej Lars På Iværk06 havde jeg også en stand, det var ved siden af nogle fine fyre fra København, der har et super produkt til den travle iværksætter. Det var noget med outsourcing af økonomistyring, og muligheden for processtyret med webadgang for kunden til godkendelse af faktuaer mv. Det var et firma, som hed www.hallerup.net . ![]() mvh Claus |
Hej Carsten, Arrangementet du omtaler blev afholdt af Microsoft, og typisk vil Microsoft partnere blive inviteret til forskellige arrangementer for at få information, opkvalificering eller andre tilbud. Da Finansieringsguiden er et Microsoft finansieret projekt, vil man typisk gå ud og informere til eksisterende Microsoft partnere i sammenhæng med andre tiltag. Der er ikke noget decideret markedsføringsbudget til projektet, men det afhænger mere af hvilke eksisterende seminarer/arrangementer, som finansieringsguiden kan hægte sig på - og derved igen typisk til Microsoft partnere. Finansieringsguiden er dog public-service i sit eksistensgrundlag og i sin bredeste forstand,og selv om den primære udafgående informationskanal rammer Microsoft partnere, vil jeg understrege at alle der søger rådgivning og vejledning om finansiering eller tilskudsordninger er velkomne til at henvende sig direkte via www.finansieringsguiden.dk |
Hej Nicholas, Desværre var Microsoft-arrangementet lige så tynd en kop the som finansieringsguiden.dk Det har helt sikkert kostet en masse penge at søsætte portalen, men jeg synes ikke rigtig at den kan bruges til ret meget. Den virker meget statisk, det er som om der ikke er rettet så meget som et komma på den siden jeg sidst var et smut forbi for nogle måneder siden. Værktøjskassen linker blot til virk.dk istedet for at tilbyde nogle mere grundigere værktøjer til kapitalfremskaffelse. Der er ingen cases, eller andre eksempler man kan lade sig inspirere af. I det hele taget virker sitet meget anonymt og "ansigtsløs". Jeres 6-hurtige-trin virker en anelse for damebladsagtigt, at få sin virksomhed eller projekt finansieret er nu lidt mere nuanceret en proces i den virkelige verden. Jeg ved godt at denne tråd ikke var oprettet med henblik på at få kommentarer til finansieringsguiden.dk, men siden du er koordinator kunne jeg ikke lade være med at komme med en kommentar ![]() mvh Carsten |
Arrangementet konkret kan jeg ikke udtale mig om, da jeg først er trådt til i oktober 2006. Derimod er de kritikpunkter du kommer med i forhold til sitet enormt relevante. Jeg forsøger selv at sætte et ansigt på selve konceptet, og kan derfor godt se at sitet forekommer noget upersonligt i sig selv. Det vil vi tage op til overvejelse til fremtidig forbedring. Selv om de 6-hurtige måske er lidt poppet, så mener jeg at det sætter tankeprocessen i gang hos folk - de kan også bare søge selv på sitet, eller henvende sig direkte. Tak for feedbacken. |
Jeg ville dog stadig droppe 6-hurtige, og erstatte den med gode artikler som beskriver hvilke projekttyper der typisk finansieres indenfor de forskellige finansieringsmuligheder. Jeg synes at de fleste tekster er meget overfladiske, og jeg så gerne at de gik lidt mere i dybden. mvh Carsten |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)