Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig vognmand. Opstart fra begyndelsen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Jystrup
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg håber nogle kan hjælpe med inspiration og gode råd.

Jeg er i andet job for tiden,men vil snart sadle om og starte som selvstændig vognmand.

Jeg har kørekort til b,c,d og e.Men har ikke kørt lastbil i over 20 år.derfor er planen nu at tage diverse amukurser i lastbil,selvstændig vognmand, adr ,osv. Dette på aftenskole ved siden af nuværende arbejde.

Men derfra ophører min handleplan.Bør nok komme ud og arbejde hos en vognmand,men de søger rutinerede ansatte.Jeg er kvinde og over 40,så kan godt se at det ikke er de bedste kort at komme ud med Smile

Er der nogen der har stået i lignende situation, og brændende ønsket at starte som selvstændig? Jeg håber nogen kan give mig lidt indspark til at komme i gang.

Bedste hilsner Tina

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tror ikke det er tidspuktet og starte op som vognmand. Jeg har selv været nødsaget til at lukke mit firma www.fdfragt.dk da der var stor nedgang og min samarbejdspartner har også været inde i en meget svær periode.

Var jeg dig ville jeg søge job hos en vognmand. Du har jo erfaring i kørsel, din alder vil være plus i forhold til stabile medarbejder (mange unge har flere sygdage). Du tænker nok også mere over kundeservice ;-)

Var jeg stadig i branchen ville jeg selv vælge en der var over 30 år og gerne lidt ældre..

Håber du kan bruge det til noget.

Iøvrigt hvis du starte selv så husk og tjek alle steder for billige ansvarsgodsforsikringer

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad være med at tænke tankerne at blive vognmand lige nu, idet der er en masse vognmænd der drejer nøglen om her i de sidste 2 kvartaler af år 2009.

Men selvfølgelig kan du tage de fornødne kurser og blive en del klogere.

Hermed bliver du så klar til, når opsvinget kommer tilbage til verden og da der er en del vognmænd mindre og du bør så kunne søge arbejdsopgaver, inden du investerer i biler, megadyre forsikringer for nystartede.

mvh

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

og iøvrigt køb ikke bil før du har noget fast kørsel :-)

Der er rigtig mange faste udgifter til leasing af bil/er samt forsikringer, vægtafgift og måske hvis du skal bruge et lille lager.

Og sidst men ik mindst, så kør ikke for under 280 + moms.

Fra Jystrup
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og mange tak for dit svar.

Bliver lidt skræmt af så mange må dreje nøglen om,og din forretning så meget effektiv ud.

Jeg satser på at vente til markedet vender,og vil tage en masse kurser i mellemtiden samtidig med mit nuværende arbejde.Dette er ikke chaufførjob,så største hindring er netop det der med at have chaufførerfaring.Har ringet til lidt forskellige firmaer,de ønsker kun erfarne chauffører.

Nå men jeg lader mig ikke slå ud :)  Men jeg vil følge dit råd og starte hos en vognmand og få lidt rutine .Håber chauffører bliver en mangelvare med tiden :)

VH Tina

Fra Jystrup
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Ja forhåbentlig vender markedet snart igen.Jeg har ikke så travlt,og vil udnytte ventetiden med kurser.

Det er ikke sådan liiige at gå fra almindelig lønmodtager til at blive selvstændig. Det er så nemt at blive skræmt og opgive. Men jeg vil forsøge at gøre mit bedste..

Mvh Tina

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er også velkommen til at skrive efter gode råd og hvad du ikke skal gøre, for vi andre kender rumlen gennem mange år.

mvhGeeked

 

Fra Jystrup
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lanther

Uha ,sig endelig frem.Jeg er modtagelig for alle råd. jeg starter virkelig helt fra bunden af. 

Jeg er virkelig opsat på at starte op som selvstændig nu.

MVH

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Hvor bor du henne af i landet ?? Du kan altid gå ind på www.kurerforum.dk der er også meget hjælp og hente.

Du kan også som jeg gjorde fra startet finde en samarbejdspartner, det var gennem ham jeg fik størstedelen af mit kørsel da han havde kundekreds og ikke altid kunne være både i Skagen og KBH :-)

Alliere dig med nogen i din by og måske hvis du virkelig vil have egen bil så start med brugt :-)

Du kan også være heldig der er noget der har en syg Chauffør og du så kan tråde til. Snak med flere og sig at har de en tur de ikke kan nå eller de har en bil, men ikke en chauffør at du så er klar 24 timer i døgnet.

Håber du kan bruge det til noget

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina

Start med at tage alle relevante kurser for det du ønsker og få hentet en vognmandstilladelse.

Tjek mere på dette link  i Færdselsstyrelsen

Herefter kan du også benytte dette link her på Virk.dk

Og så er der lige en til link her  som er ATL

Så kan du få meget tid til at gå med at følge op på dine ønsker fremover..

mvh  Geeked

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)