Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Partner til ide

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte at jeg lige ville opdatere tråden :)

Har endnu ikke fundet en partner/partnere, så denne mulighed er stadig åben.

Dog har jeg fået udrettet noget af forarbejdet.

• Har haft kontakt til et par investorer som jeg har en meget positiv dialog med.

• Har lavet en brugerundersøgelse på et internationalt forum, med god respons

• Har fået lavet en forretningsplan for projektet.

På baggrund af den undersøgelse jeg har lavet som har belyst pris og interesse, forventer jeg en omsætning efter 2 år på 600-700 mil kr.

Så har det vakt interessen så kontakt mig endelig. Søger som sagt partner/partnere der har deres styrker i webdesign/programering eller lign.

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:49
Hm....for mig lyder det nu ligeså useriøst at begynde at snakke om 600-700 mio. kr. i omsætning indenfor to år. Det villle i hvert fald på ingen måde få mig til at kontakte dig, hvis jeg var en seriøs kandidat. Analyser og forretningsplaner er meget taknemmligt materiale, som kan vise lige de tal man har lyst til.  Jeg tror derfor, du vil være meget bedre tjent med at komme med meget kort beskrivelse af 
1) Det marked du henvender dig til og dets størrelse

2) Hvordan din idé forbedrer de nuværende tilbud

3) Din egen baggrund

Hvis man virkelig havde de kompetencer, som du efterspørger, hvorfor i alverden skulle man så kontakte dig? Nettet er jo fuld af folk der regner med, at de har ideen der kan blive mia. værd indenfor et par år, men bare liiige mangler en udvikler, der kan lave hele systemet for dem. Derfor bliver du ligeså meget nødt til at sælge ideen ind til dem, eller i hvert fald skabe den indledende interesse. Dette kan sagtens gøres uden at afsløre hele idégrundlaget for projektet.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:51
Hej Admire,

Jeg synes at det er rigtig godt at du klør på selvom du ikke i første omgang har fundet partnere. Jeg synes også at det er godt at du har fået kontakt til investorer, har lavet brugerundersøgelser og ikke mindst fået lavet en forretningsplan. Det er vigtige skridt på vejen!

Men jeg kan ikke lade være med at kommenterer din sætning: "omsætning efter 2 år på 600-700 mil kr."

Det får altså projektet til at fremstå mindre seriøst, for det er vist til rekordbøgerne hvis det kan lade sig gøre. Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad projektet drejer sig om, men hvis du har lavet brugerundersøgelser i andre fora, kan du vel også gøre det på Amino?

mvh Carsten

Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 10:18
Hmm..

Folk er ikke lette at blive kloge på.. Først bliver jeg bedt om at belyse potentialet for projektet rent økonomisk, når jeg så gør det bliver man også haglet ned.

Sig mig er janteloven så indprintet i folk at man ikke "tør" gøre sig bemærket??

Når det så er sagt tager jeg selvfølgelig kommentarerne til efterretning.

for at svare jer hver især:

MLM pusher:

Ad 1:

Det marked jeg henvender mig til vil primært være de 18-40 årige da kendskab og brug af internettet er en grundlæggende forudsætning. Produktet skal lanceres globalt, da der ikke er nogen diferenciering på hvordan produktet opfattes i de forskellige lande. Produktet kommer til kost fra kr. 100,- pr. måned og opefter afhængig af hvilken løsning man ønsker. Jeg forventer en brugertilgang på 1-2 mio bruger i løbet af 2 år. Deraf kommer omsætningstallet. 

Ad 2:

Der er ikke et produkt magen til pt. der er produkter der hver især rummer dele af det mit projekt drejer sig om, men mit produkt samler det bedste fra andre produkter i en løsning.

Ad 3:

Min egen baggrund er salg og marketing. Har beskæftiget mig med alle former for salg i mange forskellige brancher. Det være lige fra butik, til eksportsalg og nu salg af IT løsninger. Jeg har været selvstændig på deltid fra jeg var 18, så dvs. 8 år nu, med salg af websider, hardware mm.

Carsten:

Jeg mener ikke at når jeg melder ud hvad omsætningspotentialet er at mit projekt bliver mindre seriøst, hvorfor skulle det det? Jeg er selvfølgelig klar over at brugerundersøgelser er en taknemlig ting i forhold til hvad der så sker når produktet bliver lanceret. Men hvis ikke man kan budgetere ud fra hvad folk siger de vil betale og hvilke ting de er interesseret i, hvad så? Der er jo ikke noget tilsvarende jeg kan lure antal brugere af på.

Mht. brugerundersøgelse på Amino, så kunne jeg sikkert godt det men de folk der er her er bare ikke målgruppen og ville derfor give en forkert indikation.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:40
Dato: 27-09-2006 10:18:14 Forfatter: Admire
(...)

Sig mig er janteloven så indprintet i folk at man ikke ''tør'' gøre sig bemærket??

(...)

Produktet kommer til kost fra kr. 100,- pr. måned og opefter afhængig af hvilken løsning man ønsker. Jeg forventer en brugertilgang på 1-2 mio bruger i løbet af 2 år. Deraf kommer omsætningstallet.

(...)

Mht. brugerundersøgelse på Amino, så kunne jeg sikkert godt det men de folk der er her er bare ikke målgruppen og ville derfor give en forkert indikation.

Det har intet med Janteloven at gøre.

Jeg har ikke oplevet nogen herinde, der mener, at andre ikke skal tro, de er noget. Din brug af ordet Jantelov er noegt klynkeri - du bruger begrebet "jantelov" som et forsvar mod at lytte til, hvad folk rent faktisk siger til dig: Vi vil gerne give nogle inputs til, hvordan du realiserer din idé og kommer til at tjene penge på den. De fortæller dig så, at de vurderer, at dit omsætningsmål er uopnåeligt uanset, hvor godt dit produkt er. Du er i din gode ret til at være overbevist om, at du har ret - du kunne også lytte og vurdere, om der måske er noget om deres skepsis. De giver den luft for at hjælpe dig - ikke for at tryne dig.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg som privatperson sidst har bundet mig til noget, der koster 100 kr. eller mere i  faste udgifter pr. måned, når jeg ser bort fra basale ting som bolig, transport og kommunikation, så et produkt, der skal få mig til at binde mig til sådan en udgift, skal virkelig være godt.

Du har formentlig allerede tænkt på, hvor mange potentielle kunder, du skal eksponere dit produkt overfor for at få 1-2 mio kunder. Hvis 10% af eksponeringerne konverteres til køb, skal du eksponere overfor 10-20 mio brugere. Hvis 1% skal konverteres, taler vi om 100-200 mio bruger, der skal blive opmærksomme på dit produkt. Du har formentlig indregnet en ret stor post til markedsføring i dit budget. Det er hund''me dyrt at eksponere sig overfor 100 mio "able buyers".

Ang. Aminos brugere, så er det mit gæt, at de fleste er mellem 18 og 40 år og har et pænt kendskab til (og forbrug af) internettet.

God arbejdslyst

- ring endelig, hvis du får brug for noget kvalificeret tekst.

mvh Hans

Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 11:05
Hej Hans,

Tak for dine inputs.

Jeg vil nu ikke give dig ret.. Jeg lytter skam til det feedback jeg får. Men som folk har skrevet til mig, hvis ikke jeg kan redegøre for hvordan jeg finder frem til det omsætningstal jeg har givet, så er det ikke meget værd.

Det samme vil jeg sige om feedbacken. Hvis ikke de kan begrunde hvorfor de mener at mit projekt ikke kan skabe den omsætning må de da gerne redegøre hvorfor?

Når du nu siger at du aldrig har/vil binde dig til et produkt for 100,- pr. måned er jeg nødt til at trække lidt på smilebåndet. Det er du den eneste jeg har hørt sige...

Har du tænkt over hvor let du bruger 100,- i dag?

en tur i bio: 120,- med popcorn :) tidsforbrug: 2 timer

frokostpause: en varm ret 69,- + drikkelse: 20-30 kr. = 99,- tidsforbrug ½ time

en bytur med vennerne: drikkelse osv: 500-1000,- kr. tidsfobrug = 6 timer

For ikke at snakke om som du siger: Radio/tv licens, telefoni + mobil, parabol, kabel eller lign. ADSL mm..

Så hvis ikke du binder dig for 100,- pr. måned på en eller anden måde tja.. så ved jeg ikke hvor du kommer fra.

Når vi snakker eksponering, så jo det har jeg overvejet og arbejder også med flere modeller. Bl.a. kigger jeg meget på hvordan f.eks. Youtube, rapidsoft og lign gør, da de har lidt af det mit projekt skal indeholde..

Mht. Aminos brugere så ja, aldersmæssig passer de på profilen. Men de er selvfølgelig andre ting som spiller ind i segmenteringen af min målgruppe, så derfor har der ikke været en poll herinde.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:36
Nå, det er vist tid til en gættekonkurrence!

Jeg tror dit produkt handler om formidling af TV og eller film over nettet?

God vind og husk at de hverken har biografer, frokostpauser eller byture, der hvor Hans kommer fra.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:37
Hej Admire,

Jeg sagde ikke, at det principielt er umuligt at nå den omsætning. Alt kommer an på de ressourcer du sætter bag. For at nå en omsætning på 600-700 mio. kr. kræver det, som Hans også påpeger, nemlig, at du udover et produkt der er fuldstændig gennemtestet og køreklart, også har et markedsføringsbudget for de første par år, der ligger i den store ende. Jeg tror da det lykkedes Amazon.com at nå op i den klasse du nævner på et kort stykke tid, men dertil skal også lægges at de kørte med underskud på adskillige mia. kr. i 6-7 år.

Nu kender jeg rigtig nok ikke meget til din baggrund, men jeg vil umiddelbart tro, at det vil være vanskeligt at hente den slags penge fra den initiale fase med mindre man har en track record på linje med Bill Gates. Jeg har set mange forretningsplaner med den slags forestillinger, men virkeligheden er desværre altid, at det er langt vanskeligere end man tror. Dette betyder dog ikke at det er umuligt at stable dit projekt på benene, men jeg tror som sagt mere, at partnere skal overbevises om, at du har en idé der har potentiale og et marked der er tilstrækkeligt stort til, at det vil være attraktivt at bruge tid på.

Dette gøres ikke ved at nævne store tal, men ved at redegøre for selve business casen og din idé i forhold til denne.

Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 11:51
Tak for respons MLM.

Og du har helt ret i de ting du siger.. Problemet er for mig at det er et helt nyt produkt, som ikke findes på markedet. Derfor er det også svært at spå om hvordan og hvorledes alting skal ske og vil ske.

Mht. Casebeskrivelse og de nærmere forhold i ideen vil jeg selvfølgelig belyse alt relevant til de folk som henvender sig. Det er bare som det fremgår af mange tråde herinde svært at belyse mere uden at røbe ideen.. og en af de væsentlige ting i min ide er at være first-mover..

Men begge mine tråde har egentlig bare været ment som teasers til de iværksættere som sidder derude og godt kunne tænke sig at arbejde med web/internettet og mulighederne her. Eller til folk som sidder og tænker: "jeg skal squ være selvstændig" men mangler en ide at blive det på..

Så er der sådan en eller flere type/er hører jeg gerne fra jer, så kan vi snakke videre og folk kan sige fra når som helst hvis ikke de mener ideen er noget..

Jeg har på baggrund af det feedback jeg har fået besluttet mig for at lave en slags "fremskridts" tråd herinde, som kommer til at beskrive forløbet omkring projektet måske til gavn for kommende iværksættere..

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:52
Dato: 27-09-2006 11:05:21 Forfatter: Admire
Hej Hans,

Tak for dine inputs.

Jeg vil nu ikke give dig ret.. Jeg lytter skam til det feedback jeg får. Men som folk har skrevet til mig, hvis ikke jeg kan redegøre for hvordan jeg finder frem til det omsætningstal jeg har givet, så er det ikke meget værd.

Det samme vil jeg sige om feedbacken. Hvis ikke de kan begrunde hvorfor de mener at mit projekt ikke kan skabe den omsætning må de da gerne redegøre hvorfor?

Når du nu siger at du aldrig har/vil binde dig til et produkt for 100,- pr. måned er jeg nødt til at trække lidt på smilebåndet. Det er du den eneste jeg har hørt sige...

Har du tænkt over hvor let du bruger 100,- i dag?

en tur i bio: 120,- med popcorn :) tidsforbrug: 2 timer

Jeg binder mig ikke til et bestemt antal ture i biffen pr. år. Jeg er sikker på, at jeg bruger mindst 100 dask på det om måneden, men jeg går, når jeg har lyst, og betaler kun for det, jeg får.

frokostpause: en varm ret 69,- + drikkelse: 20-30 kr. = 99,- tidsforbrug ½ time

en bytur med vennerne: drikkelse osv: 500-1000,- kr. tidsfobrug = 6 timer

Igen ikke faste ting, som jeg binder mig til. I øvrigt synes jeg, det forekommer billigere end de steder, hvor jeg plejer at komme.

For ikke at snakke om som du siger: Radio/tv licens, telefoni + mobil, parabol, kabel eller lign. ADSL mm..

Disse ting er netop basale ting, der hanlder om især kommunikation. Og her binder jeg mig gerne, når jeg er sikker på, at få den vare, som jeg har bestilt.

Så hvis ikke du binder dig for 100,- pr. måned på en eller anden måde tja.. så ved jeg ikke hvor du kommer fra.

Der er mange punkter, hvor jeg let når op på 100 kr. pr. md, men hvor jeg ikke binder mig til en fast udgift:

Hos bageren

Hos slagteren

Hos købmanden

Hos grønthandleren

Musik og film

Teater og udstillinger

Spændende nye ting til min computer og mig selv

Fælles for dem alle er, at jeg vælger fra gang til gang, hvor jeg vil handle, og at jeg ikke vil binde mig for et fast beløb.

Jeg ved godt, at mange køber store ting på afbedrag, og dermed binder sig til faste udgifter på forbrugsvarer, men det er formentlig én eller anden internettjeneste, du har tænkt dig at markedsføre. Den dyreste (udover adsl) jeg har i den genre er min søn, som bruger 34 kr. pr. md. på at deltage i et online spil. Sådan ser verden ud, her på Jegindø i Limfjorden, hvor jeg kommer fra (ca. 50 km syd for dig).

Hvis jeg er helt udenfor din målgruppe kan du jo være ligeglad, men hvis jeg bare er en smule interessant for dit produkt, kunne du måske være interesseret i mine vaner og mine holdninger til at binde mig fast til en udgift.

I foreningsverdenen ser man, at folk har mindre og mindre lyst til at binde sig til noget fast. De vil hellere betale mere for at kunne komme og gå som det passer dem. Jeg tror denne tendens gør sig gældende på mange forbrugsområder, så du har for mig at se en stor opgave i at fastholde dine kunder, selv når du har fået dem på krogen.

Som tidligere nævnt ønskes du held og lykke med dit foretagende.

Hvis det var mig, ville jeg gennemregne  udgifterne til markedsføring én gang til, fø
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)